Traktorn i skogen

Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

39 inlägg 18409 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

Fredi  
#540647 Någon som provat däcken redan, skulle vara trevligt att höra hur dom funkar iskogen och även i övrigt?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

anersimyra  
#540662 Där är det ju, .. :-bd däcket som jag pratat om att ” gubbarna ” jag jobbar med bör köpa nu när det är dags att köpa nya.. :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

verumiten  
#550276 TR Multiplus e väl oxå radial.

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

ss0803  
#550348
verumiten skrev:TR Multiplus e väl oxå radial.

Ja.

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

verumiten  
#550953 Har dom några nackdelar jämfört me King?

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

ss0803  
#551043 Tractor King har högre belastningskapacitet än TR Multiplus för än given dimension.

Så här skriver Nokian själva om de två alternativen.

Nokian TR Multiplus
1549916048_1558edf2-e08c-4e24-a83c-41346ea320f5.png


Nokian Tractor King
1549916035_7a47cd9d-214c-448c-beba-b085df56283f.png

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

Seb macahan  
#551091 Om någon är intresserad av o köpa min "nya" TR Multiplus kan jag tänka mig att bli förste testperson för detta däck :grin: Så typiskt att nyheter alltid ska komma lagom till man beställt och fått hem gårdagens nyheter.
Jag är mycket nöjd med mina Tr Multiplus, håller definitivt vad de lovar, men det hade varit kul o prova dessa.

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

ss0803  
#558244 Nu har Nokian lanserat ytterligare 8 dimensioner av Tractor King.

Bland annat 600/65-38 och 500/65-28 som funkar på lite mindre traktorer.

nokianheavytyres.se

Övriga dimensioner är rätt höga och kräver lite större traktorer gör att passa.

Avatar Fallback

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582412 Någon som har testat nu och kan ge ett omdöme? Dom verkar väldigt intressanta för de behov jag har, men dyra :???:

Avatar Fallback

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#582416 Är det stålbälte i tr multiplus? Nokia forest raider har jag kollat på innan men finns inte i riktigt rätt dimension....och dyra...

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

ss0803  
#582534
jönsson84 skrev:Är det stålbälte i tr multiplus?

Jodå, kolla min jämförelse 5 inlägg upp.

Om skyddet är lika starkt mellan de två låter jag dock vara osagt.

Avatar Fallback

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

Relaskop  
#582539 Känner en som använder dom och han verkar nöjd. Personligt vil jag tro at mønsteret i däcket blir fylt snabbare av lera och skit enn et vanlig traktordäck,men annars tror jag däcket tål mycket stryk,men har ingen egen erfarenhet av dom

Avatar Fallback

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

volvo_per  
#785511 Tar upp tråden igen. Någon som kört med traktor king nu ett tag?

Ska beställa en ny valtra som jag ska köra mestadels på väg men även åka in i lite trädgårdar ibland ut på någon gärdeskant för klipp osv. Ska ha kran på traktorn och en stor lastväxlare bakom. Kan inte bestämma mig om jag ska köra tri2 pga vägtransporterna eller traktor king. Rädd att köra fast med tri om man åker ut på någon åkerplätt samtidigt som jag är rädd att traktor king går sämre på vägen samt slits snabbare där.

Tacksam för tips och råd av folk som kör med tractor king

Avatar Fallback

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

Ferguson system  
#785532
volvo_per skrev:Tar upp tråden igen. Någon som kört med traktor king nu ett tag?

Ska beställa en ny valtra som jag ska köra mestadels på väg men även åka in i lite trädgårdar ibland ut på någon gärdeskant för klipp osv. Ska ha kran på traktorn och en stor lastväxlare bakom. Kan inte bestämma mig om jag ska köra tri2 pga vägtransporterna eller traktor king. Rädd att köra fast med tri om man åker ut på någon åkerplätt samtidigt som jag är rädd att traktor king går sämre på vägen samt slits snabbare där.

Tacksam för tips och råd av folk som kör med tractor king


Jeg har ikke personlig erfaring med Nokian Tractor king, men ville selv ha valgt Nokian Tri til den kjøringa som du beskriver.
Nokian tri har jeg kjørt mye med og i lignende setting. De er fine å kjøre på vei med, lager ikke store skader i hager og på grasplen. Framkommeligheten er ikke like god som vanlige traktordekk, men det er mer enn bra nok til det du beskriver. En tanke kan være å vurdere Nokian Hakkapeliitta Tri hvis du har planer om å kjøre mye om vinteren også. De er godkjent for vinterbruk.

Användarvisningsbild

Re: Tractor King - Nokians nya traktordäck för skog och väg

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785619 Säger som Fergusson", kör på tri2. Har det på min Valtra och de är perfekta till de tillämpningar du tar upp. Har hittills inte kört fast med dem på någon gräs eller skogsyta. Gör inga spår att tala om. På mer utmanade mark hänger jag på kedjor.
Har tittat påTK jag också men efter en massa läsande och diskuterande med de, få, som kört med dem så är de för skogsbruk med viss landsvägskörnimg.
Sen med tri så, vinner du ju, som Ferusson säger, utmärkt fäste i snön.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).