Traktorn i skogen

Tippkärra.

7 inlägg 4512 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tippkärra.

Johan1980  
#472057 Hej
Jag har rätt många stammar att köra bort i skogen och många av dem är ganska så grova. Har ni några bra tips på en begagnad kärra runt 10-15 tkr (märke etc,) som skulle passa bra för detta ändamål? Planen är att tippa stammarna i en ravin. Traktorn är en BM 650.

Tack
Johan



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Tippkärra.

Vardon  
#472058 I den prisklassen hade jag nog hellre gått på avstånd att få hem de. Sen får man kolla skicket och se hur den verkar. Att även börja begränsa sig i märke tror jag komplicerar det hela ytterligare.

Har du ingen griplastarvagn känns enklare eller hur löser du lastningen till tippkärran?

Avatar Fallback

Re: Tippkärra.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472074 Varför inte låta stammarna ligga i skogen

Avatar Fallback

Re: Tippkärra.

Johan1980  
#472142 De ligger i närheten av gårdsplanen. Har en gammal Åkerman men är för långt att larva. Tyvärr ingen griplastarvagn ännu men kanske bättre att vänta tills man har en:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tippkärra.

Göt  
#472155 Tror inte du får något för 10-15 000 möjligtvis en gammal lastbilsbakände med renoveringsbehov. Men de brukar funka.

Avatar Fallback

Re: Tippkärra.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#472246 Håller de att lasta med grip så lej nån att köra.ut det till väg och sälj som flisved

Avatar Fallback

Re: Tippkärra.

Johan1980  
#472256 Tack för era svar! Ska nog ta mig en fundrare:)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).