Traktorn i skogen

Hur är mc cormick som traktor

8 inlägg 7337 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hur är mc cormick som traktor

kennethkk  
#447677 Har tittat på en mc cormick cx 85.
Hur är denna traktor. Fungerar den bra eller, är det något speciellt som man ska tänka på.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hur är mc cormick som traktor

alias  
#447681
kennethkk skrev:Har tittat på en mc cormick cx 85.
Hur är denna traktor. Fungerar den bra eller, är det något speciellt som man ska tänka på.


Är inte detta någon avknoppning av CNH-koncernen, men lite åt lågbudgethållet utrustningsmässigt?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Hur är mc cormick som traktor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447729


Jo det verkar vara så men sen såldes McCormick från CNH
Vilken årsmodell ungefär funderar du på?

Avatar Fallback

Re: Hur är mc cormick som traktor

kennethkk  
#447765 Hittade en från 2006 på blocket. Tyckte den såg bra ut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur är mc cormick som traktor

stegmaster  
#447807 Kan inget om Mc Cormick, men har den något med instegmodellen från CNH att göra, så spring åt Hel............ ifrån den, för sicken skit får man leta efter. 😡
Min jobbarkompis köpte en sprillans ny Case jx80 sen 4 år tilbake, som nu har gått precis 1000t, och det har varit en mardröm för honom (och even mig, då vi har en firma tilsammans), denna jäv............. traktoren.
3 Gånger blev den komplett delt i 2 deler och fiksat på i växellådan och gud vet va (var fel på fram/back+ handbromsen), som tur var, var detta under garantitiden, så förutom alt bråket med att skicka iväg den til verkstad, så har det varit lungt då det inte kostat nåt.
Nu er det dock en annan femma, då garantiet er ute.
Nu läckar den visstnog olja på 3 ställen (Blant annat vid ena bakhjulet rinnar det ut på fälgen), och wire til Pto er knas, då den la av på lördag.
Enligt meken, var det visstnog helt normalt slitasje, att började läcka efter 4 års användning, så inget snack om den saken. :-o (Men va fan, mina valmet er 17 och 22 år gamle och rullat 4 gånger så mange timer, och dom läcker inte en droppe olja)
Problemet nu er att han får betala hela skiten själv.
Skulle ta 2 hela dager arbete, samt transport til verkstaden fram och tilbaka, samt deler, så törs inte ens tänka på va detta kommer kosta. :x
Som tur er så finns det en til i närheten med en likn, blå modell (New Holland), så dom er ju här i närheten titt som tett, för den traktoren er ochså bara fel och skit.
Så ÅF ska ha kred. för att dom ställt upp och forsökt fiksa til så bra dom kan, men med en sådan skitprodukt er det svårt att göra kunder nöjda)

Så jag gör en varning: Köp INTE dessa instegsmodeller til CNH, er jx som Case, som New Holland vet jag inte säkert, men tror det er JD-D eller nåt sånt.
Numera heter dom Farmall hos Case, men om det spelar inn på kvaliten er jag tveksam til, då dom liknar mycket på dom gamlare jx, förutom hytten.

Nu kan det givetvis vara flere nyare modeller och märken som er skit, men detta er va jag har erfarhet med.
Sorry om jag verkar arg, men måste få skriva av mig lite frustasjon då jag fick veta om detta nu ikväll. 🙏

Så mitt råd, kolla upp med flere som har /haft den modellen du kollar på och få deras erfarheten INNAN köp.
Lycka til.

Avatar Fallback

Re: Hur är mc cormick som traktor

kennethkk  
#447813 Jag var tvungen att fråga om den för jag har aldrig hört något om dom. Men nu har jag fått reda på en hel del om dom.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur är mc cormick som traktor

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#447856 Lågt pris har en förklaring, men så länge du inte köpt kan du ju kolla runt.
Kanske du hellre ska kolla på en lite begagnad New Holland direkt?
Här var en skogsutrustad och allt: https://www.blocket.se/uppsala/New_Holl ... ca=1_8&w=3

Användarvisningsbild

Re: Hur är mc cormick som traktor

Göt  
#448180 Vad jag förstår så säljer man 4-5 traktorer per år i Sverige om man läser registreringsstatistiken.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).