mån 02 apr 2018, 22:22#506448
Har tidigare skrivit att jag tyckte att klätterviligheten på Hypron kunde varit bättre när man backar.
Hur kan man då förbättra det? Boggie, jovisst men det innebär rätt mkt konstruerande, masinen blir än mer bredare och längre. Tror faktist inte det blir så bra.
Ett annat sätt vore att flytta axeltappen så att dragbomen, eller vad man ska kalla den, hamnar under navcentrum.
Men återigen, börja skära o svetsa utan att veta om det blir andra problem som man inte tänkt på, nja...
Det enklaste vore kanske bara större däck..
I höstas eller vintras, i allt regnade, så var jag i maskinhallen började titta på skogsvagnens fälgar o däck.
Vänta lite, det ser ut som om det vore samma nav som Hypron, fram med tumstock o mäta. Jo det ser ut som dom skulle få plats.
Så för nån vecka sen provade jag att skifta hjul mellan Mohedan o Hypron.
1522699631_image.jpeg
1522699664_image.jpeg
1522699630_image.jpeg
500/45-22,5 får precis plats. Offsetet på fäljarna skiljer dock lite så processorbordet tar lättare i däcken, men det går ju att testa åtminstone..
Blev det bättre då?
Jaa, lite, tycker nog den klättrar något bättre nu. Det kan fortfarande ta stopp men jag får nog kolla vad däck o fälg i 22,5 tums kostar..
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Bättre att vara på hal is o ha det glatt, än att gå i lera o sörja