Traktorn i skogen

Mf 5610

518 inlägg 171511 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#790009 Då jag hade min 5610 så upplevde jag inte dålig värme. Men så som du beskriver när du provkörde så blev aldrig motorn riktigt varm . Det som jag reagerade på när det var kallt att växellådan blev agresiv pga att oljan inte blivit varm och det finns tillbehör värmare för att värma upp växllådsoljan

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

BjörnS  
#790043 På tomgång blir min 5610 inte heller varm.
Har motorvärmaren på när det är kalt. Efter start låter jag gå motorn några minuter på tomgång. Sedan börjar jag köra försiktigt tills den blir lite varm.
Den dra ju inte så mycket diesel och då blir det ingen värme heller.

Men hytten värms snabbt när motorn har blivit varm tycker jag.

Hade den ett extra värmepaket på höger sidan vid dörren?

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

HannuRöj  
#790046 Låter som vattnet inte cirkulerar. 🤔

Luftficka någonstans i långa slangar eller luft i elementet kanske.
Kan enkelt lösas med en elektrisk cirkulationspump som används vid behov. Möjligtvis avluftar den systemet och behövs inte förran mer luft hamnar in.

Luftläcka kan vara första symptomen ex axelpackning på vattenpump eller topplockpackning.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

23,5-25  
#790058 Hej. Finns extra paket på golvet höger sida med 2 fläktlägen. Enligt förre ägare blev det stor skillnad på värmen på golvet.. Då är det fler upplever värmen så här...

Avatar Fallback

Re: Mf 5610

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#796039 Har ni problem med varken så prova att lyfta taket på traktorn så kan det finnas en cirkulationspump vidd värmepaketet som gärna kärvar ihop. Har så på min 5455 och med ett enkelt slag med skaftet på skruvmejseln så hoppar pumpen igång igen 👍

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

23,5-25  
#796064 Hej. Traktor inköpt. Nöjd med den. Bra värme när man kör. Tempen sjunker när den står på tomgång. Blir då lite kallare. Motorerna är väl för effektiv för det ska vara 90grader på tomgång. På personbilar sitter det Dieselvärmare för att bygga bort det på dom..

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

BjörnS  
#796313 Jag vill gärna bygga en fri retur uttag på min MF 5610.
Vet någon om det finns en särkilt ingång till växellådan? Eller ska man gå in via påfyllnings locket?
Behövs det någon filter?

Det finns ett tillbehörset från MF med beställningsnummer 4355861. Men jag vet inte vad det innehåller och vad det kostar.

Avatar Fallback

Re: Mf 5610

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#798646 Finns det inte särskild ingång så ginge jag in via avtappning. Ska in under nivå för att undvika skum.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).