Traktorn i skogen

Mf 5610

518 inlägg 172163 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#502667 Nu är jag klar med inkoppling av gränslägesbrytare till stödbenen på skogsvagnen så nu går det inte att lägga i växel på traktorn när dom är nere. Nu satt jag brytare längst upp så dom måste vara helt inne om man ska kunna köra traktor. ett alternativ är och ha dom längst ner på ytter röret på stödbenen Då kan man ha ett mellan läge så när man är och lastar av och olika sortiment behöver man inte dra upp dom helt när man flyttar mellan olika virkes välter

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

Brorsan  
#502685
källshult skrev:Nu är jag klar med inkoppling av gränslägesbrytare till stödbenen på skogsvagnen så nu går det inte att lägga i växel på traktorn när dom är nere. Nu satt jag brytare längst upp så dom måste vara helt inne om man ska kunna köra traktor. ett alternativ är och ha dom längst ner på ytter röret på stödbenen Då kan man ha ett mellan läge så när man är och lastar av och olika sortiment behöver man inte dra upp dom helt när man flyttar mellan olika virkes välter

Det var en smart lösning värd att kopiera. :-bd
Olle

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

ss0803  
#502710 Snyggt källshult!

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#504013
1521389954_img_20180318_152312.jpg

Så tråkigt efter nästa 600 timmar mycket dåligt. Vet ej om ölmstad gör stols pelarn.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504020 Spännande sittvinkel, har centrumtappen släppt i svetsen?

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#504021
1521392816_img_20180318_180142.jpg
Ja det är svetsen som har brustit.
Har satt ditt en smörj nippel så man kan smörja haspen

   TS
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

Robertberg  
#504033 Har ni problem med imma på rutorna? Tex när man varit ute och jobbat och sen sätter sig i traktorn.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#504040
Robertberg skrev:Har ni problem med imma på rutorna? Tex när man varit ute och jobbat och sen sätter sig i traktorn.

Nej det har jag inte upplevt som något problem . Jag har ac på min bruka köra lite med den på så blir man av med imma.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#505139 Har haft kontakt med min återförsäljare angående stols pelaren och det är ölmstad smide som har gjort pelaren och dom tog sitt ansvar och skickade en ny pelare till mig . Den nya pelaren är annorlunda svetsa är svetsad på ovansidan och under sidan på plåten som stolen sitter i .

   TS
Avatar Fallback

Re: Mf 5610

Robertberg  
#505143
källshult skrev:Nej det har jag inte upplevt som något problem . Jag har ac på min bruka köra lite med den på så blir man av med imma.


Ja jag gör likadant, ac:n på. Men har ändå problem med imma om man kommer in blöt eller svettig. Framrutan är svårast att imma av, det hjälper att stänga de andra utblåsen så allt kommer på framrutan.

Avatar Fallback

Re: Mf 5610

Botvig  
#505244 Öka ventilationen genom att öppna ett fönster eller takluckan lite gnann.
Blir det för kallt öka fläkten men stäng inte ventilationen.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Seb macahan  
#505245 Jag hade detta problem i snöröjningen innan jag lärt mig o ställa in allt. Med kall torrsnö som ryker upp på rutan, o precis varit ute o bytt skär så blev det som i en bastu. Nu tycker jag det funkar bra utan o öppna några rutot. Har du golvvärme paketet i din Robert? Annars upplever jag detta som ett problem på många nya traktorer. Träffade en Valtra N (nya) förare i snön, som jag trodde skulle vara bra i avseendet, men han hade också problem. Ska bli intressant o se när man börjar hugga, ut o in med blöta huggarkläder.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#518271
1531929276_img_20180718_164223.jpg
med dubbelmontage

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

ss0803  
#518303 Mossgallring?!

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#518313
ss0803 skrev:Mossgallring?!

Ja det är mossgallring . Går mycket bra med dubbelmontage traktorn skär inte ner . Fundera på att ha på vagnen också men det går bra den sjunker ner lite men det fjädrar upp så det syns inte när man kommer nästa gång .

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).