Traktorn i skogen

Mf 5610

518 inlägg 172282 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

ss0803  
#489078 Ser mycket bra ut!

Kranpelaren tar mindre av synfältet än vad jag hade gissat på.

Hur blev det med skogsdäck, vilken modell och dimension valde du tillslut?

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#489089
ananders skrev:
Slurfi skrev:Ser bra ut, men torkarapparaten ser ut som det är Volvo som designat, är det verkligen ingen tidigare MF-köpare som fått dem att ompröva?


Det ser ut till att blivit bra tillslut Seb. :-bd

Jag kan hålla med om att placeringen i detta fall är långt ifrån optimal. Tänker man däremot att traktorn används i "vanlig" jordbrukskörning är den knappt i vägen då man övervägande vrider sig åt höger för att titta bak. Tror att man knappt lägger märke till den då.

Det kan vara förklaringen.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Seb macahan  
#489106
ss0803 skrev:Ser mycket bra ut!

Kranpelaren tar mindre av synfältet än vad jag hade gissat på.

Hur blev det med skogsdäck, vilken modell och dimension valde du tillslut?

Det blev Nokian TR Multiplus R38 / 500.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

ss0803  
#489157
Seb macahan skrev:Det blev Nokian TR Multiplus R38 / 500.

500/65-28 fram och 600/65-38 bak?

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Seb macahan  
#489384
ss0803 skrev:
Seb macahan skrev:Det blev Nokian TR Multiplus R38 / 500.

500/65-28 fram och 600/65-38 bak?

Ja precis.

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#490439
mf 5610 med moheda 101 4wd m40 kran

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

ss0803  
#490481 Fin film!

Kör du på traktorns hydraulik eller separat på vagnen?

Rundpump eller LS?

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#490484
ss0803 skrev:Fin film!

Kör du på traktorns hydraulik eller separat på vagnen?

Rundpump eller LS?

Det är separat på vagn och rundpump

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

stegmaster  
#490511 Grattis til en fin och trevlig film. Fin och snabb körning. :-bd

En fundering dock när det gäller kranen och lyftkolven på ovansidan bommen, det er ju bra plasering, men varför har man lagt slanger rundt kranpelaren på samma ställe som kolven ville varit på annan typ kran??
Er vel nästan mer kännsligt med slanger där enn en kolv med skydd för kolvstången???
Dock billigare att fiksa en slang, men tyckte det var lite konstig endå, att man inte har helt fritt rundt kranpelaren när man först har kolven på ovansidan bommen. :???:

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#490559 Har inte haft några problem med den slang dragningen. Funkar bättre än på den gamla kranen där slangarna gick på sidan i en större båge och in i lyft bommen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#490561
623029091_3_644x461_przyczepa-lesna-ftg-moheda-hds-przyczepy.jpg
titta på den bilden där går dom in i lyft bommen och kommer ut på sidan och går över stickan på m kranarna blir dom rena där uppe vid stickan och det var en slang hela vägen dit på på m kranen är det rör uppe på lyft bommen och korta slangar vid lederna .

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

stegmaster  
#490575 Tänkte det vore vettigare om dom gått som jag ritat med rödt på bilden nedan.
Dock inte på utsidan av pelaren utan igjenom, nära toppen, i det lediga rymmet under bomkolvfäste.

1515423641_uten_navn.jpg

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#490576
stegmaster skrev:Tänkte det vore vettigare om dom gått som jag ritat med rödt på bilden nedan.
Dock inte på utsidan av pelaren utan igjenom, nära toppen, i det lediga rymmet under bomkolvfäste.

1515423641_uten_navn.jpg

Det hade nog funkat. Får tänka på det den dagen jag får bytta slang och då ska jag ha bättre slang än som sitter på nu. Skiljer mycket på fabrikat av slang.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

Seb macahan  
#490644 Fin film @Källshult. Inte utan att man blir lite sugen på att åka ut o provköra lite i skogen. Har några vindfällen som ska tas omhand om, har väntat lite för jag tänkte byggt på aggregatet först, men nu får det nog bli en runda med motorsågen. Men idag har jag beställt PTO- pump och delar till o bygga tank. Tanken är färdigskuren och ska svetsas när delarna kommer (tanklock, filter, nivåglas mm). Men det dröjer nog innan det blir provkörning med aggregatet.....

Användarvisningsbild

Re: Mf 5610

källshult  
#490658 Förstår att du är sugen att ut och köra i skogen . Men du kan vara lugn för det är inte roligt att köra nu i skogen det är fruktansvärt blött i skogen var när att köra fast nu i kväll blev hemska spår fick köra med ramstyrningen från och tillbaka för att komma loss och det är på ställen där det aldrig varit några problem att köra innan

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).