Traktorn i skogen

Hydraulik Mf 135 allmatic

5 inlägg 4187 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraulik Mf 135 allmatic

Mik  
#419693 Jag undrar om någon kan hjälpa mig med information och detaljer hur man kopplar samman Hydraulpumparna på min Mf 135 allmatic årsmodell 1971.gärna med bilder om det finns mvh.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hydraulik Mf 135 allmatic

Tosca  
#419969 Har du flera pumpar på den?
Ställ frågan på Maskinisten också, du kan finna ett större kunskapsunderlag där.

Användarvisningsbild

Re: Hydraulik Mf 135 allmatic

halvproffs  
#419970 Förmodligen är det en hydraulpump och en servostyrningspump. På gamla Fergusson gick det att koppla ihop pumparna så man fick mera flöde. Olsson i Ellös har/hade kopplingrör för detta ändamål. Ring dom och hör. Hoppas att jag fattade frågan rätt.

Avatar Fallback

Re: Hydraulik Mf 135 allmatic

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#420083
halvproffs skrev:Förmodligen är det en hydraulpump och en servostyrningspump. På gamla Fergusson gick det att koppla ihop pumparna så man fick mera flöde. Olsson i Ellös har/hade kopplingrör för detta ändamål. Ring dom och hör. Hoppas att jag fattade frågan rätt.


Det är multipowern som har en egen pump, det är den som ska ihop med hydraulpump

Användarvisningsbild

Re: Hydraulik Mf 135 allmatic

halvproffs  
#420105 Ja, naturligtvis är det den. Minnet har fallerat :grin: Det är 40 år sedan på min MF 765.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).