Traktorn i skogen

Traktorbyte

22 inlägg 11672 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Traktorbyte

hle  
#321272 Kunde inte hålla mig så jag var och prövade en i Major idag.Intrycket var att det är en enkel robust traktor som efter att en bukplåt monteras skulle passa bra i skogen.Markfrigången är ca 3cm mindre än på en Valtra A75 som stod bredvid , lägsta punkt var framaxeln . Hytten upplevde jag som betydligt bättre än på min 665a .Snabb fråga , vad tycker ni är ett rimligt pris på min Valmet 665 autocontrol 4300 h 96a i fint skick förutom sprukna däck

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Traktorbyte

stegmaster  
#321275
hle skrev:Snabb fråga , vad tycker ni är ett rimligt pris på min Valmet 665 autocontrol 4300 h 96a i fint skick förutom sprukna däck

Nu har jag visserligen inte koll på prisläget i Sverige, men jag skulle säga ca 150tkr +/- (om den har lastare), lite beroandet på däck och allment skick.


Du talar om bukplåt på majoren, men skulle den inte ombyggas med skogshytt ochså???
Och vilka pengar snakkar vi om då?? ca 300tkr totalt med bukplåt och skogshytt, utan lastare???

Lycka til oavsett, nytt er ju nytt. :grin:

Hadde btw en zetor 7745(som vel majoren er efterkommer efter??)själv i flera år, och det var en helt ok traktor, men bytte den til en 665s med skogshytt för at kunne sitta baklengs.

Avatar Fallback

Re: Traktorbyte

550  
#321276 Ändrade fälgstorleken i tidigare inlägg, är bara 30 tum på major, proxima har 34 tum.

Kul att du har provkört, tycker du 30 km/h är tillräckligt? Många vill ha 40 km/h på en ny traktor. Beror förstås hur mycket vägkörning man har.

Användarvisningsbild

Re: Traktorbyte

hle  
#321279 30 km/h är ok för mig,jag blev faktiskt överraskad av hur bra den gick men vi ska komma ihåg att jag bara kört på plan fast mark.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorbyte

stegmaster  
#321280
hle skrev:30 km/h är ok för mig,jag blev faktiskt överraskad av hur bra den gick men vi ska komma ihåg att jag bara kört på plan fast mark.

Dom Norska ÅF påstår at den gör 36km/t enligt gps mätning.

Användarvisningsbild

Re: Traktorbyte

hle  
#321284 Det sa säljaren idag också

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktorbyte

stegmaster  
#321831 Nya Majoren 80 kommer nu med 2,9l Deutz motor, dessutan kommer en lillebror Major 60.
Undrar hur detta komma innvirka på prisläget. :???:

http://gardsdrift.no/Nyheter/Siste-nytt ... ye-Majorer

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).