Traktorn i skogen

Hjälp med checklista för felsökning mf35

19 inlägg 30048 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hjälp med checklista för felsökning mf35

tallen100  
#266425 Glödningen stängs av när du släpper starnyckeln, alltså direkt motorn startar. Glödtid ca 25-30sek innan startförsök.
Det vitigaste är att du får gång på dom fyra som sitter i blocket, det i insuget kan vara till bra extra hjälp om det är kallt tex.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hjälp med checklista för felsökning mf35

Kallepe  
#266903 hej,
har skruvat ut stiften och ser att dom brunnit. så en fråga. Kan jag skruva i andra glödstift som går på 12 volt istället och bygger mera inåt? inte kan väl stiften ta i kolven utan bygger bara ännu mer in i cylindern.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp med checklista för felsökning mf35

pontiacfarmer  
#270470 kolla med en multimeter om du har kontakt igenom dom.... dom 4 cylindriga har inte för inte kallats midsommartraktorn.... dvs är endast då dom startar utan motorvärmare ;)
från glödrelät ska det gå en kabel till ena änden på glödstiftsraden... dom jordas igenom blocket.. dvs.. är alla 4a riktiga glöder den på 4a.. annars bara på det eller dom som är hela....
å det är en förkammardiesel så du når inte in i motorn direkt'mvh stig
fråga på om du vill

Avatar Fallback

Re: Hjälp med checklista för felsökning mf35

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552576 Hur gick det till slut @Kallepe ? 🙂

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).