Traktorn i skogen

Tippkärra

4 inlägg 3778 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tippkärra

svenne1  
#235741 Har köpt en Palm Tippkärra 950 från ett dödsbo så jag kan inte få svar på hur den skall kopplas. Har en valtra 6200.Det finns 1 slang som jag tror går till broms så den tror jag jag vet hur man kopplar in på mitt bromsuttag men sedan finns det bara 2 mindre slangar kvar.Finns hydralisk baklucka.Borde det inte finns ytterligare en slang ?
Om det bara skall vara 2 - vilka uttag skall jag sätta dessa i ? Tacksam för svar.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Tippkärra

värmSkog  
#235743 Hej svenne! Jag har själv en Palms 950 dumperkärra. Det ska finnas 4 slangar på kärran, 1 för broms, 1 för tipp och 2 till den hydrauliska bakluckan. tippen kräver ju enbart enkelverkande uttag sen är det ju dubbelverkande till luckan

Avatar Fallback

Re: Tippkärra

svenne1  
#235744 Jädra vad snabbt det gick att få svar.Då får jag försöka leta upp en slang till . Tack

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tippkärra

jonathanA  
#235745 Lägg dig under så hittar du tippkolven, följ sedan den så hittar du en hane som du sätter i ett uttag!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).