Traktorn i skogen

Traktorhydraulik vs pump+tank på vagn

2 inlägg 3141 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Traktorhydraulik vs pump+tank på vagn

Relaskop  
#230620 Valtra N serie + Mowi/Moheda vagn
Går med tanker om å kjøpe traktor med skotarvagn. Hva er för-/nackdelar med å kjøre på trakorens hydraulik vs pump på pto med tank på vagn? Måste isåfall pto vara drivhjulsberoende? Pump traktor ger 90l/min, så kapasitet er ok. Går det at "låse" hydraul-uttag på traktor så den driver konstant, eller måste man sitta med ena handen på spak hela tiden?

Tacksam for svar ifrån kunnigt skogsfolk :smile:



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Traktorhydraulik vs pump+tank på vagn

eqlazer  
#230623 N-serie, HiTech eller nått annat?

Iaf, på HiTech finns en skruv under de mekaniska reglagen som man använder för att låsa den främsta spaken i ena ytterläget (nås genom panelen bakom växelspakarna).

Är det en Advance eller annan modell med elektroniskt system så är det bara att trycka kanal 3 eller 4 till nått av ytterlägena för att ge konstant tryck.

Drivhjulsberoende ska väl bara användas om man har drivning på vagnen? Om det är en pump som ska drivas så ska ju den snurra även när man står still...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).