Traktorn i skogen

Ålö joystick

14 inlägg 15122 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ålö joystick

jorgeners  
#143887 Är det någon som har haft problem med Ålö joysticken till lastaren?
Min är helt död. Svarar ej på kommandon. På boxen ute lyser endast en grön diod.
Felkoder visas ej, varken ute på boxen eller inne på joysticks enheten. provat återställa fabriksinställningarna efter samtal med Lantmännen, men det gick inte. Dom föreslår byte av joystick enheten inne till en kostnad av ca 10 000:-. känns surt med tanke på att jag fått byta 3 stycken förut.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Ålö joystick

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143902 Är det en LCS "easydrive" eller den äldre modellen??

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

jd6630  
#143935 välkommen i klubben för ålös helvetes grejjer...
så länge de lyser en grön lampa där ute ska du va nöjd!!!
enklast o billigast e att ringa ålö o snacka me nån som kan de där. har vatt på min ex antal gånger o senast skicka ålö en ny till maj gratis bara för ja skulle bli tyst
ring ålö o berätta sen hur de gick. den kan ha tappat minnet om du har tur annars e risken att den e uppsliten

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

Robertberg  
#143941 Om detta är den fjärde som går sönder så borde du väl kunna snacka till dig en ny gratis?

Eller prata med SVAB hur många pengar dom vill ha. Proffsgrejer med högkvalitet, kan nog bli högt pris också..

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

jd6630  
#143949 är en firma i frankrike som tillverkar dom där grejorna men dom får endast säljas till ålö trima. finns en liknande för 6000kr men den saknar knappar för låsning och flytläge
finns inte myck o göra. e rätt vanligt dom lägger av

Användarvisningsbild

Re: Ålö joystick

totte  
#143970
senast skicka ålö en ny till maj gratis bara för ja skulle bli tyst


Inte förvånad alls! :lol:

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

jorgeners  
#144011
kalhygge skrev:Är det en LCS "easydrive" eller den äldre modellen??

Det är den gamla modellen ( grå/blå med gul/gröna Knappar/dioder)

   TS
Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

jorgeners  
#144012
obantteg skrev:Om detta är den fjärde som går sönder så borde du väl kunna snacka till dig en ny gratis?

Eller prata med SVAB hur många pengar dom vill ha. Proffsgrejer med högkvalitet, kan nog bli högt pris också..

Ska prova med Ålö direkt. Dom två första gick på garantin, sen kom dom på att den måste jordas, efter det gick det bra några år.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

jd6630  
#144014 du kan byta bara spaken istället för hela boxen, e lite billigare . ja har ett par extra spakar hemma på lager för vet dom brukar spöka. sen kan de va modulen ute på ventilpaketet me som spökar
på el ventilen sitter en grön lampa o lyser, sidan om ett litet hål, med en kula längst upp,,stick in en smal skruvmejsel där o pilla lite o sen 5-56 o pilla mer så kulan rör saj lätt. då ska även lastaren lyda direkt därifrån
en ny modul kostar nog 10tusen om ja minns rätt

har du möjlighet o få tag på den gammle fyrkantiga lådan så för attan köp den, inget meckel o fungerar säkrare samt enligt mitt tycke bättre respons

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

john  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144016 ja ha har trodd jag var nestan ensam om spakproblem,jag gav upp skiten.byttade til ny traktor en mf i 6400 serien med forlengd orginal sms spak.Nu funkar det perfekt,kan t.o.m justera oljehastigheten
Det blev billigare med,lastaren går på traktorens hyd.sentral
lastaren en +5 er veldigt bra!

Användarvisningsbild

Re: Ålö joystick

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#144021 kolla vad LCS Easydrive kostar, OM det funkar i längden så verkar det va en kanonbra lösning!!

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

Apple farmer  
#144046 Hos meg var det sentralen som sitter under koblingene ute som feilet. Heldigvis gikk det på maskinskadeforsikringen så jeg slapp med egenandel, men den var vel på 5000 så det var jo noen kroner. Husker ikke helt symptomene, men mener å huske at den lasteren var helt død, men når jeg tok vekk deksel over sentralen og dro ut og deretter satte inn ledningene gikk den en stund igjen.
Det er litt dumt for Ålø, for hvorfor skal jeg nå stole på at LCS Easydrive er bedre etter å ha hatt dårlig erfaring med med CDC? Håper det blir Fendt-originaljoystick neste gang. Det kommer vel en oppdatert 400-serie etter hvert...

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

jd6630  
#144054 ja anser att ålös youstick e rena skämtet. urkass kvalite o går ente o få reservdelar till dom. hade en spak som löddningarna släppte på. gick inte att göra vid utan fick ha ny låda- nåt år efter får ja veta en tv radio handlkare i skurup som löddar om dom o även byter ut dioder o knappar.
men plast kulan i botten finns de inget hopp för när den e uppsliten

Avatar Fallback

Re: Ålö joystick

jorgeners  
#147190 Blev en ny cdc kontrollbox ute a' 10400:-. Den gammla sorten har utgått och ersatts av en ny. Hoppas den håller.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).