Traktorn i skogen

New Holland i skogen

273 inlägg 167420 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Könstmäster  
#765326
Slurfi skrev:
Könstmäster skrev:Hade nån tanke på det men är så trångt mot de andra spakarna så det känns om jag måste böja alla om det ska funka.

Jag ser på bilderna att du har kvar original innerskärmen på vänster sida?
Har tänkt ta bort den på min och sätta dit en slät aluplåt men har inte haft tid ännu för det.
Då kan man flytta stolen lite på fästet åt vänster så borde den gå fri från hyd-spakarna.
Alternativt kapa ner 3e-spaken och ha en ögla på att haka i remmen bakåt?
Hur funkar det om du har stolen högre?


Missat lite svar här såg jag 😅
Kanske blir att kapa av spaken eller göra om den så man kan lyfta bort den. Har ingen användning för 3 funktioner i dagsläget ändå 😎
Stolen har jag alltid i högsta läget annars blir knäna i hakan när jag sitter bakåt 😁

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Nillecity  
#774964 Dessa fotlådor när man sitter bakåtvänd, som man ser att många har installerat på TL 90 A modeller är det någon som har en ritning på en sådan eller har ni beställt det på Ölmstad smide? skulle behöva ha tag i en sådan låda. ingen som har en liggande?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#774979 Fotlådan är bra att ha, nästan ett måste om man kör med skogsstövlarna på.
Jag gjorde min så den passar i nedre bakrutans ram, inga ingrepp på hytten
annat än att jag lyft ut rutan.
En mekanisk verkstad eller random händig herre borde kunna slöjda en sån åt dig
på mindre än en halv dag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).