Traktorn i skogen
Annonstips Blocket mfl
tor 05 dec 2013, 02:14#248086Fint ekipage! Vad är det för hydraulmojäng som syns bakom höger framhjul?

tor 05 dec 2013, 12:02#248112Utan att egentligen ha en aning så skulle jag säga att det är hydraulpaketet till dom extra uttagen fram.
lör 07 dec 2013, 11:52#248544
Precis en sån Michigan på en LTH-bil blåste förbi igår kväll söderut.
Kse skrev:Billig gårdstraktor.
Fullt fungerade Michigan i Kiruna.
10000:-
Fick inte in blocketlänken via mobilen.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.
TS
lör 07 dec 2013, 13:06#248559
Förmodligen den, jag har sett liknande maskiner för det femdubbla på blocket.
Det skulle man nog kunna ha köpt och lagt en helg på och sen sålt för det dubbla, tanken slog mig men stannade där.
Slurfi skrev:Kse skrev:Billig gårdstraktor.
Fullt fungerade Michigan i Kiruna.
10000:-
Fick inte in blocketlänken via mobilen.
Förmodligen den, jag har sett liknande maskiner för det femdubbla på blocket.
Det skulle man nog kunna ha köpt och lagt en helg på och sen sålt för det dubbla, tanken slog mig men stannade där.
mån 16 dec 2013, 21:08#250629Vad tror ni om denna?
http://www.blocket.se/osby/Stegmatare_5 ... a=23_8&w=1
Stegmatad processor till din miniskotare eller
griplastarvagn.
Klipp & kvistningsdm 5-25 cm. (Gran & Tall).
Matningslängd 1m.
Klipphastighet 5 sek (40 l/m).
Matningshastighet 6 sek (40 l/m).
Erfoderligt tryck 140 bar.
Vridning 45+45 grader.
Vikt 315 kg.
Enkel att montera av och på.
Pris 88 000 kr + moms
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
http://www.blocket.se/osby/Stegmatare_5 ... a=23_8&w=1
Stegmatad processor till din miniskotare eller
griplastarvagn.
Klipp & kvistningsdm 5-25 cm. (Gran & Tall).
Matningslängd 1m.
Klipphastighet 5 sek (40 l/m).
Matningshastighet 6 sek (40 l/m).
Erfoderligt tryck 140 bar.
Vridning 45+45 grader.
Vikt 315 kg.
Enkel att montera av och på.
Pris 88 000 kr + moms
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tis 17 dec 2013, 10:48#250718http://www.blocket.se/kronoberg/Ny_Moto ... ?ca=21&w=3
Rubrik: "Ny motorsåg"
Text: "Yuesen ( kopia av Husqvarna)"
De som hävdar att detta är en kopia av Husqvarna vill jag nog uppmana att skaffa blindkäpp (om det nu inte finns "förhistoriska" Husqvarna som är väldigt olika moderna dito).
Snudd på att annonsen skulle anmälas för falsk marknadsföring.
MVH
Alias
Rubrik: "Ny motorsåg"
Text: "Yuesen ( kopia av Husqvarna)"
De som hävdar att detta är en kopia av Husqvarna vill jag nog uppmana att skaffa blindkäpp (om det nu inte finns "förhistoriska" Husqvarna som är väldigt olika moderna dito).
Snudd på att annonsen skulle anmälas för falsk marknadsföring.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
tis 17 dec 2013, 11:49#250728
Måste medge att jag inte kan denna lagstiftning tillräckligt väl - men visst känns det som om annonsören snyltar på Husqvarnas renommé.
Denne har ju dock ej direkt påstått att det är en HVA eller att den skall ha samma prestanda - men det kan nog anses underförstått.
MVH
Alias
JensSkoog skrev:Det där är falsk marknadsföring! Husqvarna skulle anmäla och krävja skadesstånd för användelse av namnet. Annars är det ju fel att kalla skitet motorsåg!
Måste medge att jag inte kan denna lagstiftning tillräckligt väl - men visst känns det som om annonsören snyltar på Husqvarnas renommé.
Denne har ju dock ej direkt påstått att det är en HVA eller att den skall ha samma prestanda - men det kan nog anses underförstått.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
tis 17 dec 2013, 18:30#250788På bågens vinkel ser det ju mer ut som en Jonsered eller ser jag fel?
Annars så är det väl som Jens skiver, borde inte få kallas motorsåg...
Annars så är det väl som Jens skiver, borde inte få kallas motorsåg...
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
tis 17 dec 2013, 18:36#250791Tycker det ser ut som en sån där såg man köper på leksaksaffären till barnen...plastig och jävlig...
tis 17 dec 2013, 22:25#250892Liknar en plastmodell på en Tanaka såg.. det enda som skiljer (förutom kvalitetsintrycket) verkar vara oljepåfyllningens placering..
Tycker generellt de flesta kinasågar liknar Tanakas lilla trevliga såg..
Tycker generellt de flesta kinasågar liknar Tanakas lilla trevliga såg..
ons 18 dec 2013, 13:47#250953Var och tittade hos min ÅF och han ville ha mig til å köpa en vagn till ATV/traktor. Två år gammal och knappast användt. 25000! Han hade tagit den som innbyte. Snygg sak m Honda motor til hydrauliken.Känner inte til produsent, och har ingen ATV själv, men den är snygg där den står!:wink:
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto
Jack of all trades, master of none!
ons 18 dec 2013, 15:22#250961Det er jo kinavognene som WEE selger, så jeg skulle ikke betalt mye for den.
Hva var prisen på den???
Jeg skulle betalt maks 20tkr.
Hva var prisen på den???
Jeg skulle betalt maks 20tkr.
Valmet 665s/skogshytt, valtra-valmet 6400, XCG 230LC, Hanix H55DR/Naarva stegmaster, Kesla 102HD/kran 304T, Dalen 2054 vedmaskin+kisa stegmater, Igland wp2000, TR110 vedkutter, Jonsered 2054,-dolmar ps5000. Hva 42, Suzuki king quad 280cc
ons 18 dec 2013, 16:44#250969kina vagn och jag hade nog inte betalat 25 k för den

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).