sön 07 jan 2024, 23:40#825802Som nämndes tidigare i tråden så behöver alla jordbrukstraktorer justeras lite för att bli helt rätt
när man kör mer professionellt i skogen, det är därför jag hellre rekommenderar en traktor av
årsmodell så ny som möjligt tex 2005-2015 dom är redan 19 till 9 år gamla men har framtiden för sig.
Börjar man bygga om och kosta på en traktor från början av åttiotalet, ja då börjar den vara över 40år!
gammal och har den mesta framtiden bakom sig.
Tänker man lite strategiskt och ska ha traktorn länge så blir den saken mer viktig än vid en första anblick.
För min egen del så om jag kör till 70 års ålder då är min traktor 28 år gammal när jag avvecklar.
Ska man då börja med en traktor som redan är 40+ och ha den i närmare trettio år, det låter tufft.
En Lottovinst förändrar hela kalkylen förstås men så tänker jag faktiskt fastän jag har många år kvar till pension.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.