Traktorn i skogen

Koppingsproblem Valmet 502 -74

3 inlĂ€gg 1624 visningar 2 följer Svara, dela mm...  
LantmÀnnen Maskin
AnvÀndarvisningsbild

Koppingsproblem Valmet 502 -74

Sviker  
#882592Hej alla đŸ€©
Har problem med kopplingen pĂ„ min valmet 502, kopplingen pĂ„ driven verkar sitta helt fast efter en tids stillastĂ„ende. Kopplingen till PTO fungerar skapligt men Ă€ven den har blivit sĂ€mre. Alla möjliga gamla tricks man fĂ„tt till sig Ă€r testade men ingen framgĂ„ng... Är det nĂ„n hĂ€r som bytt koppling pĂ„ en sĂ„dan traktor? MĂ„ste man dela traktorn eller gĂ„r det dra ut PTO axel bakĂ„t?

Mycket mycket tacksam för alla möjliga tips 😇

Mvh Simon

TS
LantmÀnnen Maskin
AnvÀndarvisningsbild

Re: Koppingsproblem Valmet 502 -74

skogsBG  
#882616Hej !
En gÄng i tiden var jag och skruvade i en sÄn Valmet. Har för mej att det var tvÄ kopplingspedaler, en till vÀxellÄdan och en till pto. PÄ den var man tvungen att trampa ner bÄda pedalerna för att frikoppla vÀxellÄdan. Det fanns en röraxel som spruckit och gav samband mellan vÀxellÄda och pto-axlarna.
Hur mycket skruva det blev kommer jag inte ihÄg men jag tror det ska gÄ att se axlarna genom en lucka under hyttgolvet.

Re: Koppingsproblem Valmet 502 -74

alias  
#882618Finns en gammal trÄd pÄ forumet som kan vara vÀrd att kolla igenom:

Felsökning koppling Valmet 502

MVH
Alias

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).