Traktorn i skogen

Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

11 inlägg 4697 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Stefan 41  
#652641 Hej, har kommit över en Belarus 50s -75:a och har noll koll på hur den funkar, är en jäkla massa spakar och vill veta hur lyften bak funkar? Har fyra stycken spakar till höger om ratten med diverse lägen, har även en som finns på golvet vänster om stolen, även en ratt under dom fyra spakarna, har ryckt o slitit i allt i men den vill inte gå varken upp eller ner,. Nån som har förslag?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

mrlynx  
#652714https://belarus.hem.net finns servicemanual till MTZ 50 som kanske kan ge någon ledtråd.

Användarvisningsbild

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Stefan 41  
#652861 Ajemen, har ansökt om medlemskap på den sidan men verkar va nåt strul för har inte fått nåt godkännande än efter två dagar

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Avslutat-02  
#652862 Händer ingenting alls? Oavsett vilken spak du rör?

Användarvisningsbild

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Stefan 41  
#652882 Nej, knorrar bara, är som att det är nån strypning eller låsning av hydraliken men hittar inget, får kraftuttaget att snurra men dom har väl inget med varandra att göra eller?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Avslutat-02  
#652885 Det betvivlar jag.
Men du bör ha flödesväljare till hydrauliken..
För att kunna köra olika funktioner på uttagen..

Det kanske sitter en låsning för lyftarmarna....
Är lyftarmarna längst ner eller högst upp?

Användarvisningsbild

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Stefan 41  
#652888 Armarna är längs ner, saken är den att jag har fått dom att röra sig upp och ner men sen nästa gång jag startade traktorn så gick det ej, blir inte klok på det här

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Avslutat-02  
#652889 Hur ser oljan ut?
Samma olja som till växellådan skulle jag tro..
Låter det något när du rör spaken?

Användarvisningsbild

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

rokon  
#652935 Denna traktormodell har visst ett mekaniskt filter för hydrauloljan till lyften som består av en massa brickor som kan demonteras och rengöras

Avatar Fallback

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Avslutat-02  
#652939 Den där ratten under spakarna brevid styrratten..
Ställer inte den flödet till lyften...eller något sådant, så är det på min david brown...
Skruvar jag ut ratten då lyfter den inte alls,skruvar jag in fullt då lyfter den fint...

Användarvisningsbild

Re: Hur funkar Belarus s50 ( trepunkten lyft)

Stefan 41  
#652983 Har fått den till att fungera nu, rengjort det mekaniska filtret, smörjt lyften med fettspruta, även smörjt alla reglagearmar inne och ute, rengjort mm,
Tackar för svaren och tack till Ingemar för service okej :-)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).