fre 16 maj 2025, 14:33#880876Idag tog jag äntligen tag i problemet och nu är det fixat. Tack Ingoberra 🥳 🥳 🥳 för lösningen - och tack alla som bidragit med goda råd.
Undersöker man noga armen där fjädern är fäst så ser man att den utgörs av en lite plåtbit av kanske 0,9 järnplåt som är bockad "åt alla möjliga håll". Precis som Ingoberra säger så sitter armen utsatt för påverkan av buskar mm. Man får studera armen noga ur olika vinklar och så göra mycket små bockningar "åt lämpliga håll" för att få det rätt. Själv använde jag nosen av en liten skiftnyckel för att vrida och bocka. Det är mycket mycket små justeringar som behövs. Det blev hur bra som helst! Se bild.
Sen får jag rätta mig själv. Det satt inget luftspjäll för varvtalsreglering på denna modellen. Isället dyker det upp en liten axel ur vevhuset som är försedd med en hävarm. Hur det funkar där nere i vevhuset kanske någon annan kan förklara. Se bild.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto