Inomgårdsmaskiner

Husquarna Akgräsklippare (LT 154) - far varken i framväxlar.

2 inlägg 3535 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husquarna Akgräsklippare (LT 154) - far varken i framväxlar.

Metramo  
#758294 Min Husquarna Akgrasklippare startade OK i ar, men helt plötsligt funkar varken framatväxlar eller backen.
Jag kopplar ur, lägger i växel, släpper kopplingen och inget händer. Jag kan koppla in och ur klippningen som vanligt.

Stor mysterium, men plötsligt kom jag pa att problemet började efter det att jag lyft bakdelen med en domkraft för att fixa ett av bakhjulen. Jag satt bara in domkraften mitt under klipparen och hissade upp.

Nagonting mast ha halkat av, lossnat ellet liknande, men jag saknar insikt om hur växlarna funkar och tvekar om hur
jag skall böja leta.

Det är en stor och imponarenda maskin (för mig) och jag undrar först hur jag skall komma at relevanta detaljer som verkar sitta baktill under stolen.
- Har lyft upp maskinen med nagra betongblock, skall ja lägg mig under och titta upp ?
- Kan man lägg ner klipparen pa sidan, at vilket hall i sa fall. Har sett exempel pa laskiner som bara far ligga at ett hall.
- Det finns ett antal bultarpa bada sidorna baktill men skruvar jag isär för mycket blir det svart att fa ihop det igen.

Givetvis behövs ett släp för att komma till en reperatör, sa helt vill jag kolla att det inte är nagot enkelt först.

Ideer och tips uppskattas



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Husquarna Akgräsklippare (LT 154) - far varken i framväx

Nyborg  
#758295 Borde vara en rem som har hoppat av, eller kanat av nån spännrulle. Lyft upp FÖRSIKTIGT och kolla. Eventuellt växelförarstag, växellådan brukar sitta mellan bakhjulen. Lycka till!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).