Inomgårdsmaskiner

Snöslunga

8 inlägg 3792 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Snöslunga

Honken111  
#698076 Hej. Håkan heter jag.
Packning till motorn, på min snöslunga, gick sönder ( för mycket olja, gissar jag 😢).
Denna är på plats.
Remskivan, var så fast rostad, så vinkelslipen kom fram.
Så, nu undrar jag.. Om någon har en dubbel remskiva, att sälja, från en Canadiana Movac, från 1980.
Axelmått 25,4
Bredaste remskivan 76 mm(tror jag).
Tacksam för svar.
Mvh/Håkan Nilsson, Vindeln.



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

fendt311  
#698149
Honken111 skrev:Hej. Håkan heter jag.
Packning till motorn, på min snöslunga, gick sönder ( för mycket olja, gissar jag 😢).
Denna är på plats.
Remskivan, var så fast rostad, så vinkelslipen kom fram.
Så, nu undrar jag.. Om någon har en dubbel remskiva, att sälja, från en Canadiana Movac, från 1980.
Axelmått 25,4
Bredaste remskivan 76 mm(tror jag).
Tacksam för svar.
Mvh/Håkan Nilsson, Vindeln.

Finns en firma som heter Rubix. Ring och hör om dom kan erbjuda något. Länk
https://se.rubix.com/sv/remmar-och-kedj ... gIkLfD_BwE

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

Honken111  
#698225 Tack.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

Honken111  
#698232 Hej. Jag ringde, säljer bara till företag, hänvisade till Maskin City. Ringde, men Tyvärr. 😢 Hoppas, på andra tips. 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

totte  
#698234 För att kunna ge bra tips vore det lättare om du kunde skriva måtten på båda skivorna. Gärna en bild om du har resterna kvar.

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

Honken111  
#698396 Hej Totte.
Jag har limmat ihop så många delar som möjligt. men kan inte skicka via datorn. Har du ett mobilnummer, så hade det fungerat.
Annars är den stora remskivan ca 76,8 och den lilla ca 63,6 mm, längden ca 51,5. Axelns diameter är 25,5 mm. Tacksam för svar. Mvh/Håkan

   TS
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

totte  
#698528 Hittar en som säljer remskivor med fast nav. Oborrade, så man måste ha möjlighet att borra eller få borrat. Om du inte hittar original så måste du nog köpa två enkelskivor och montera sida vid sida.

Observera att det som anges är vanligen delningsdiameter och för A-kilrem är det ca 5 mm mindre än ytterdiam.

https://www.jens-s.se/produkter/remdrif ... -fast-nav/

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga

Honken111  
#698603 Tack för svar. 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).