Inomgårdsmaskiner

Hjullastare

17 inlägg 9876 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Hjullastare

tallen100  
#687943 Jo törs man att handla från utlandet så går det nog att hitta det mesta och till mycket bättre priser 👍

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Hjullastare

fendt311  
#687948
uffejohan skrev:För att få en hyfsat komplett maskinpark skulle jag behöva en hjullastare. Jag är trött på att använda lastaren på traktorn, otymplig att lasta med, dålig sikt på skopans framkant och rädd för att traktorns framaxel och styrning inte håller i längden även om jag har en 120 hk traktor. Framförallt ska jag ha den till att lasta och skotta ut grus efter harpan, snöröjning om det nån gång blir vinter här i Småland. Tittar på Terex tl120, verkar hyfsat prisvärda. Nån som har erfarenhet av såna? Är väl jämförbar med Volvo L40/45?

Försök få tag på en Volvo L50 av äldre generationen. Inte en med hydrostatisk drivning. Gärna en som gått i egen regi. Eller en som gått i kommunal regi. Inte en importerad maskin. Det är mitt tips. Finns ett ordspråk om lastmaskiner. Ska du köra själv. Köp en Volvo. Har du anställda. Köp en CAT. Lycka till.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar