Inomgårdsmaskiner

Självservice av Husqvarna traktor LR 120

47 inlägg 16816 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#647494
vinterrojarn skrev:Hmm det går att bygla sig förbi ett tändningslås men det är inte att rekommendera...

Möjligt att du hittar ett billigt på typ Biltema..
Är väl 3 kablar som går dit...

Jag skulle lägga ström på startrelät för att höra klicket...


När jag körde ström på startrelät så gnistrar det till men hörde inte klicket tyckte jag :-(

   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

retep  
#647500 Det här har du säkert koll på men på min husqvarna så finns det 3 förreglingar som måste vara uppfyllda för att den ska starta.
1, sitsen skall tryckas ned.
2, klippaggregat urkopplat.
3, tryck ned bromsen.

Ibland kan även jag glömma någon av dessa 😎

Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#647504 Tack för tips! Måste fan säkra det där med klippaggregatet, tror men som du är inne på man kan ju missa basic!

   TS
Avatar Fallback

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

Avslutat-02  
#647505 Borra ett hål med stiftet intryckt och kör in en spik så är det över med den aktiveringen... 🤣

Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#647506 Haha 😂 🤣 😀 ger fan upp snart!

   TS
Avatar Fallback

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

Avslutat-02  
#647970 Nej då... Har du kopplat på startrelät?
Hörde du något?
Det går att ta ur kablarna till tändningslåset och slå emot varandra så ser du om du har spänning och styrka fram till låset...

Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#648053 Uppskattar verkligen ditt tålamod att hjälpa mig! 🙏🏽 Det har jag inte testat.. Precis när mitt tålamod var slut fick nytt :-)

   TS
Avatar Fallback

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

Avslutat-02  
#648057 Det är bara roligt.
Inte tålamods krävande alls.. 👍

Det är bara roligt när grejerna går igen.. 💪

Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#718269 Jippie - äntligen med nytt tålamod och research så konstaterar jag att ordningen hur kablarna i kontakten sitter som ska matchas med tändningslåset inte är i synk med hur orndingen bör vara mot tändningslåset. Så nu undrar jag om jag kan/bör ändra ordningen själv i kontakten om hur kablarna sitter eller om jag istället bör beställa ett nytt tändningslås som matchar ordninge istället 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

totte  
#718275 Är väl att att ta i att byta tändlås för det. Om du ser till att kablarna kommer till rätt funktion så är det väl bara att koppla om. Av schemat att döma är det ju inte direkt nån komplex historia.

Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#718276 Härligt och tack för respons! En gla.amatör bakom spakarna behöver lite mer guidning ;-) När jag drar och sliter i kablarna eller försöker med tång lossa dem så lyckas jag inte. Därav blev jag osäker. Kanske finns nåt generaltips hur jag ska lyckas få ur kablarna från kontakten utan att förstöra dem? 🛠️

   TS
Avatar Fallback

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

zeetorg  
#718351 Du har ett litet bleck på den ena sidan som låser mot plasten. Du får ta något tunt och trä in framifrån så att blecket går fritt och sedan dra ut kabeln. Det är alltså mellan metallkontakten och plasten jag pratar om men på vilken sida måste du försöka se själv.

Hoppas du förstår hur jag menar!

Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#718353 Toppen tack, då gör jag ett nytt försök att knögla ut dem. 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#720410 Hej,

Är det någon som har lust att bekräfta att bränslefiltret sitter korrekt?

Verkar även vara att choken inte drar hela vägen, hur ska den vara fäst för att funka? Någon med bild så vi ser hur den ska se ut när den är korrekt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#720641 Nu äntligen så går el hela vägen från tändningslåset till startmotorn!

Däremot så har jag ingen genomströmning av bensin genom bränslefiltret efter att jag vände på det åt rätt håll så att pilens riktning på bränslefiltrer pekar i riktning mot motorn. Nåt tips på hur jag får till genomströmningen?

Jag fick en mycket stark knall vid försök att starta motorn, tolkar det som baktändning.

Den klickar inte till och startar än så nåt kvarstår för att även få den att helt kicka igång. Tips? 🤓

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).