Inomgårdsmaskiner

Lossa knivar på HQ Rider?

7 inlägg 10498 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Lossa knivar på HQ Rider?

Hugin  
#572018 Dags att slipa knivarna (3 st i klippdäcket).
Dock svårt att få till mothåll, då jag inte orkar hålla emot genom att hålla i kniven, då jag försöker lossa centrumbulten.
Tips på lösning?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Lossa knivar på HQ Rider?

Avslutat-02  
#572021
Hugin skrev:Dags att slipa knivarna (3 st i klippdäcket).
Dock svårt att få till mothåll, då jag inte orkar hålla emot genom att hålla i kniven, då jag försöker lossa centrumbulten.
Tips på lösning?



Mutterknack eller vedträ emellan chassi och kniven.

Användarvisningsbild

Re: Lossa knivar på HQ Rider?

stegmaster  
#572038 Jag gjordet just samma moment på min rider, då bara med et vedklabb som lås.
Dom sitter ju inte jättefast dessa skruvar, så ska gå relativt lett med et mothåll, men bara handen duger inte.

Avatar Fallback

Re: Lossa knivar på HQ Rider?

Pistongen  
#572065 Jag var tvungen att köpa en mutterknack för att få loss dem, men den har jag haft mycket glädje efteråt så det gjorde inte så mycket.

Avatar Fallback

Re: Lossa knivar på HQ Rider?

tallen100  
#572068 Som dom andra skrivit, vedklabb.
Men en mutterknack är är det bästa, allt blir så mycket enklare :-bd

Avatar Fallback

Re: Lossa knivar på HQ Rider?

Hugin  
#572087 Tack, alla proffs!
Det får bli mutterknack, ev. kompletterat med brädbit om det krävs.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lossa knivar på HQ Rider?

stegmaster  
#572097 Om du brukar muttarknackar så se til at den drar åt rett håll, annars kan du snabbt göra slut på gängerna, för det er ju relativt mjukt metall dom er skruvat i.
Mina lossnadet lett med en vanlig dragnyckel.
Alla mina skruvar var vanlig högergänga, altså inget links, men vet ju inte om din er samma modell som min, så kolla detta innan du släpper loss muttarknackaren.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).