Inomgårdsmaskiner

Toro 1432

7 inlägg 2945 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Toro 1432

..magnus  
#562021 Hej då min gamla Toro 1132 nu har somnat in så måste jag ju köpa mig en ny, och jag har som blivit sugen på Toro 1432.
Jag måste ha en kraftig slunga då jag använder den i min stuga och under vintern så åker jag inte dit så ofta så det kan ibland hinna komma rejäla mängder snö innan jag röjer undan den.
Men hur är toro 1432? Rekommenderar ni ngt annat? Det viktigaste är att den är driftsäker, jag hatar rackel så därav så är inte kinaskit nåt alternativ.



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Toro 1432

totte  
#562027 Toros slungor är väl erkända som bra grejor. Den stora konkurrenten i kvalitetssegmentet är väl Honda, som enligt många är oslagbar, men då även i pris.

Användarvisningsbild

Re: Toro 1432

..magnus  
#562028 Jo Honda är ju kvalité men vi har ingen återförsäljare för honda här, priset är mindre viktigt då jag räknar med att kunna ha slungan i många år, betalar gärna nån krona mer för kvalite.
Jag har hört att yamaha ska vara bra, men är dom bättre än Toro? Även Ariens ska väl vara bra?
För mig känns det som att Toro är mest driftsäker av de jag har att välja på, men vad vet jag? Nån så till mig att Toro inte håller samma klass som de gjorde på 90-talet?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Toro 1432

totte  
#562029 Aha, ja återförsäljare och service är en av de tyngsta punkterna i val av märke.

Allmänt sett, så är väl kvaliteten på trädgårdsmaskiner lägre numera. Kan inte direkt säga hur det är med Toro. Tänkte inte på Yamaha, men dom har ju ett väldigt bra rykte, värt att kolla om du har en återförsäljare i krokarna. Ariens är, vad jag förstått, hygglig konsumentkvalitet men numera inte i toppskiktet.

Men lita inte för mycket på mina omdömen här, det är mest hörsägen.

Användarvisningsbild

Re: Toro 1432

..magnus  
#562032 Ok jag ska försöka kolla upp lite med yamaha om de är mer driftsäkra än Toro, de är då bra mycket dyrare än Toro och man brukar ju få vad man betalar för, dock så finns yamaha bara med banddrift vilket kostar extra och jag klarar mig bra med hjuldrift.

Nå men jag tackar så mycket för dina omdömen. Ska åka förbi och prata med återförsäljarna och se vem som övertygar mig mest👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Toro 1432

Avslutat-02  
#562038 Honda Yamaha Ariens är bra.
Även Hva duger....
Stiga är mest skräp....

Användarvisningsbild

Re: Toro 1432

..magnus  
#562119 Honda blir det inte pga att jag inte har ngn återförsäljare i närheten och yamaha blir det inte heller då de bara finns med banddrift, har läst och hört att det blir bra mycket klumpigare.
Så jag tror det får bli Toro 1432

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar