Inomgårdsmaskiner

Frontblad

7 inlägg 3272 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Frontblad

Lfa87  
#538152 Hej är det någon som har ett frontblad från Bonnet? Är det bara skit? Ska användas till att skotta snö på gårdsplanen. https://www.bonnet.se/snohantering/snob ... d-smstrima



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Frontblad

axwell  
#538164
Lfa87 skrev:Hej är det någon som har ett frontblad från Bonnet? Är det bara skit? Ska användas till att skotta snö på gårdsplanen. https://www.bonnet.se/snohantering/snob ... d-smstrima


Jag är i samma läge och funderade länge på bonnets 2 metersblad med bara 1 hydraulcylinder. I höstas höjde dom priset med ca. 2000 kr och då blev det lättare att avstå från chansningen.

Söker beg. ca. 2 meter och dom kostar ungefär lika mycket eller mycket mer än nytt bonnet.

Nu har jag redan ett 150 cm-blad, spetsplog 170cm, snöskopa 160cm 0,8 m3 så jag sitter inte riktigt i sjön.

Användarvisningsbild

Re: Frontblad

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538233 Vad har du för maskin och frontlastare?

Avatar Fallback

Re: Frontblad

axwell  
#538235 Ja @Slurfi , i mitt fall Trima fäste, Kubota minitraktor 43 hp, 4wd, drygt 2 ton .

Traktorn är knappt 150 cm bred.

Avatar Fallback

Re: Frontblad

Lfa87  
#538238
Slurfi skrev:Vad har du för maskin och frontlastare?


Jag har en Volvo bm 650 med Tranås 1700 lastare

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frontblad

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#538260 Tur att båda svarade det är ju hyfsat stor skillnad mellan traktorerna ca dubbla vikten på BM650 jmfr Kubotan.

Avatar Fallback

Re: Frontblad

axwell  
#538284
Slurfi skrev:Tur att båda svarade det är ju hyfsat stor skillnad mellan traktorerna ca dubbla vikten på BM650 jmfr Kubotan.


Helt i sin ordning, det där frontbladet passar till båda.

Jag behöver 2 m * cos28.5 grad = 1,76 m
Han väljer 2,6 m = 2,28m vid 28,5 grader

Nu ser det ut att vara samma mekanik till alla bredder så ...................köper nåt annat.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).