Inomgårdsmaskiner

Trejon betesputs 275

17 inlägg 11213 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trejon betesputs 275

latrok  
#527345 Är det nån som vet om kellfri knivhållare och kniv passar till en trejon kellfri delar är så mycket billigare var även någon som så att både trejon och kellfri byggdes på samma fabrik



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Trejon betesputs 275

Göt  
#527353 har för mig att Trejon gör sina grejor i Estland och att Kellfri gör sina i Kina

Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#527545 Nån som vet om det finns att få tag på billiga knivar och knivhållare till trejon

   TS
Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#527546 Trejon orginal totalt kostar 5500+moms

   TS
Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#527567 Nån som har en kellfri betesputs som vet vilka mått det är på knivhållare och längd på kniv?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trejon betesputs 275

JohanSchols  
#527658 Hej

Trejon tillverkar sina maskiner vid en egenägd produktionsanläggning i Estland, Produktutveckling, Eftermarknad, Reservdelar och Försäljning ligger på huvudkontoret i Vännäsby utanför Umeå. Ingen del av Trejons produktion har något med Kellfri att göra!

Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527661 Är inte båda två kopior på Joskin?
Har en joskin och likheterna är slående.
Ta en bild på undersidan av din så ser vi hur den ser ut och kan nog hjälpa dig bättre. Passar det så har jag knivfästen över från när jag byggde om min Joskin till rörliga Perfect-knivar.

Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#527755 Skickar bilder på knivhållare och en kniv det är c-c måttet på fastsättning är 160mm skruvade med m16. Total längden på knivhållare och båda knivarna är 935mm. Vad är det för fördel med rörliga Perfect-knivar? Är det enkel ombyggnad ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#527792 De jag demonterade ser inte helt lika ut. Mina är enkla järn fram till knivarna och skruv med krage annars har nog knivarna sett rätt lika ut.
Kniv: https://www.industriehof.com/en/catalogue/c3/c12/c440/
Skruv: https://www.industriehof.com/en/catalogue/c3/c1182/c1849/
Fördelen med Perfectknivarna är att de tål sten på ett helt annat sätt då de kan svänga undan. Ombyggnationen är inte jobbig, den undre tallriken har bulthålen på c-c 160mm och hål för m16 skruv. Du behöver 4 skruv, 2 distanser, 2 slitringar och två knivar per rotor. Vill minnas att det landade på knappt 1000kr per rotor varav knivarna stod för drygt 800kr. Har plågat min maskin ordentligt med många stenkörningar men knivarna håller.
Bild

Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#527803 Det är nog bättre och sätta in rörliga kniv då

   TS
Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#527844 Delar beställ från en perfect puts. Kniven kostar 375:-

   TS
Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#527845 Skiss

   TS
Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528085 Precis så. Se till att du inte kör med helgängad bult till knivarna, det äter upp bussningarna.

Ser att jag missat brickor över och under kniven, får nog komplettera med det nästa gång jag har den på.

Hoppas du blir nöjd med ombyggnaden för det har jag varit.

Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

latrok  
#528256 Hej! Nu är perfect knivar monterade och tomkörda utan vibrationer. 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Trejon betesputs 275

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#528259 Dra dem inte för hårt utan att de kan vrida sig lätt. Lycka till med slåttern.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).