Inomgårdsmaskiner

Snöslunga Stiga ST 4262 P

19 inlägg 15946 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Snöslunga Stiga ST 4262 P

Bengt Granberg  
#524589 Hej har två en Honda med band och en torp oxe. Hondan dyrare men hälften så stor båda röjer lika mycket snö torr som blöt men Hondan är den enda frugan vill köra mycket lättare.

Trejon
Avatar Fallback

Re: Snöslunga Stiga ST 4262 P

Bengt Granberg  
#524590 Jag har dom på olika fastigheter samma ålder på båda

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga Stiga ST 4262 P

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#524754
Uvskogen skrev:Äsch då, Stiga blir jättebra. Nu har ju jag köpt en sån på rea så då kan det inte bli annat än bra! Den heter dessutom "Snöräv"!


Måste korrigera mig då jag tvingades returnera den på grund av ofullständig leverans. Väntade 6 veckor på startnyckel men fick nog igår när ingen kom den här veckan heller.
Så nu köpte jag en Honda med hydrostatdrivning i stället. Dyrare javisst, men från samma åf som Kranmanvagnen. Nu vet jag att det blir bra. Aldrig mer e-handel på maskiner om man inte måste.

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga Stiga ST 4262 P

Pamf  
#525099
mickesrx skrev:Ok, så det är bra motorer?, läste att Loncin tillverkats i 20 år, gräsklipparen jag har är en Toro men jag misstänker att motorn är en kina motor för det står bara OHV och inte Briggs och Stratton, vet ni nån som har en snöslunga med Loncin motor?, går den bra för han?
Den här Biltema snöslungan har den en Loncin motor?, låter väldigt bra med Biltem slungan med tanke på reservdelar och tillbehör.
Jag hade gärna köpt en slunga för 30 000 kr om jag haft råd så det är därför jag tänker på en för 15 000 och då vill jag ha en så med så mycket kubik som möjligt med tanke på den blötsnö som alltid kommer.
Smart av dig att underhålla med vax och målning, ska komma ihåg detta.
Vet ni något om AL-KO och Cub Cadet?
Har en kinaslunga med loncinmotor och banddrift. Den tuggar sig igenom det mesta. Även ihopskottade högar som fått ligga lite o töa o frysa ihop. Sen är det väl bara så att om inte priset skulle avgöra så skulle jag gärna haft en Honda eller Yamaha.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).