Inomgårdsmaskiner

Husqvarna kvalitet?

6 inlägg 4332 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna kvalitet?

Flappybird  
#515497 Hej!

Har en Husqvarna TS138 som jag köpte helt ny förra året och har gått ca 6-7 timmar totalt. Diverse delar har lossnat som sprintar till klippaggregat och någon gummibussning för motorhuven. Ratten knäpper när man svänger, den pendlande framaxeln skaver mot chassit så all lack är puts väck, lika så när man tar upp klippaggregatet högst upp så tar den i chassit och skaver bort färgen.

Har aldrig tidigare ägt en åkgräsklippare och ville kolla om detta är något man kanske får räkna med när det gäller en klippare för 20 000kr.

Min snöslunga för samma pengar har det inte varit något problem, å andra sidan är det en Honda men jag trodde faktiskt Husqvarna var någorlunda kvalitet...



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kvalitet?

totte  
#515507
Flappybird skrev:å andra sidan är det en Honda men jag trodde faktiskt Husqvarna var någorlunda kvalitet...


När det gäller småmaskiner kan du inte snacka om Husqvarna och Honda i samma vecka ens.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna kvalitet?

r93  
#515530 Nä, ska Husqvarnaklippare vara av nån kvalitet känns det som att man ska upp i proffssegmentet +100k

En arbetskamrat körde med sin i som han själv säger tjockt högt gräs, vred sönder hela klippbordet vid närmare inspektion var godset i aggregatet aningen tjockare än i den burk vilken dryck jag inmundigar till fotbollen.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kvalitet?

Göt  
#515531 Oj jag trodde det var ett kvalitetsmärke, kanske man lika gärna kan köpa märket som är 5000 kr billigare och få samma kvalite…. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna kvalitet?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515578 Man får nog vad man betalar för oberoende av s.k. varumärke. Jag har en 20 år gammal Partner-klippare med 42-tums klippdäck som går som tåget (= tyskt eller schweiziskt) med ca 5000 kvadratmeter att klippa varje gång. Jag har bara bytt remmar och en kniv och knivaxel, det senare beroende på att jag körde in i en låg stubbe som inte syntes i högt gräs :oops:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna kvalitet?

Hema  
#515601 Låter Nice.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).