Inomgårdsmaskiner

Skillnad på fabrikat slaghack

5 inlägg 10398 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skillnad på fabrikat slaghack

persve  
#504485 Hej,
ny här och har märkt att kellfri slaghack får mycket kritik. Även om det är gamla trådar. Men hur är de andra fabrikaten som ligger i ungefär samma prisläge? (same shit, different name) eller, tänker närmast på Bronco, P.Lindberg osv.
Har ca 1ha som behöver klippas går med röjsåg idag, tar tid.
Hälsningar
Per



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Skillnad på fabrikat slaghack

ÅsaNisse  
#504490 Generellt är det oftast så att man får det man betalar för. Sen kan det finnas undantag som bekräftar regeln, men Kellfri är inte det undantaget.

Avatar Fallback

Re: Skillnad på fabrikat slaghack

Simon.M  
#504555 Har en Kellfri och är nöjd än så länge kört den nått år samt lånar ut den lite varje år och inga problem men kör bara 5ha om året så inga större arealer att slå. Men ser ungefär ut som när jag köpte den i lacken trots den stått ute under bar himmel trodde den skulle rosta men den har stått sig fint. Resonerade som så att jag kunde köpa 5 sådana för en av dyrare märke och kan den hålla en 5 del av livslängden så är jag nöjd. Känns bättre med när man inte behöver vara nervös att köra i någon stor sten o det blir skrot då har man råd att köpa en ny. Har gjort ett antal stenkörningar men ingen obalans i den ännu. Men är nog inget att köpa om man ska slå några hundra ha om året

Avatar Fallback

Re: Skillnad på fabrikat slaghack

Hema  
#504556 Skillnaden på ett billigare märke kan vara större variation i tillverkningen och då kan vissa bli bra, medan andra går sönder rätt omgående. Gott att ni verkar ha fått tag i bättre exemplar.

Användarvisningsbild

Re: Skillnad på fabrikat slaghack

persve  
#658309 Bidde en Black Wolf till slut. Närmaste handlaren lokalt. Nöjd än så länge.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).