Inomgårdsmaskiner

Gilson 11 hk

4 inlägg 3024 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gilson 11 hk

Ajokoira  
#494037 Har en Gilson 11 hk som krånglar. Den startar direkt, går hur fint som helst i ca 30-45 sekunder sen stannar den. Väntar jag en halvtimma startar den igen, men samma visa. Den verkar få bränsle, åtminstone är det bränsle i bränslefiltret hela tiden. Svartryker direkt när jag startar den men inte sen.

Tips...?



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Gilson 11 hk

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#494049 Tror du ska göra ren förgasaren. Det brukar bli avlagringar av senaste årtiondets bensin. Så kör på ASPEN.
Det brukar krångla minst vid flottörnålen/sätet. Tror därför att din maskin inte hinner fylla efter i flottörhuset i samma takt som 11 hästar vill dricka. Det skulle också stämma med att filtret har bensin hela tiden.
Tror jag.

Min Gilson fick förgasaren helt körd i alla kanaler mm, så jag köpte helt enkelt en ny förgasare.

Användarvisningsbild

Re: Gilson 11 hk

Ajokoira  
#494050 Tusen tack för det snabba svaret! Det ska jag testa. Första kvällen när jag hämtat den så testkörde jag, då gick den som en furie, men sen blev det så här. Den har stått flera år innan så det kan väl ha lossnat en massa jox kanske då och geggat igen i förgasaren. Tack igen, jag provar med det!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gilson 11 hk

totte  
#494056 Instämmer! Har den stått länge är det rätt säkert att det är avlagringar och goja i systemet. Rengör hela bränslesystemet från tank till förgasare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).