Inomgårdsmaskiner

Problem med Husqvarna Rider 850

22 inlägg 37704 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Problem med Husqvarna Rider 850

Tobias O  
#468314 Sätte tillbaka förgasaren, fick även tips om att försöka göra ren bränsletanken så gott det går. Sköljde ur med lite bensin, monterade tillbaka tanken och skruvade ihop allting, sätte även dit ett nytt bränslefilter men nej den vill inte starta, kolla även gnista igen och det är det. Så nu blir det att lämna in skiten :sad:

   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Problem med Husqvarna Rider 850

Tobias O  
#468534 Uppdatering! Fick hjälp med att skruva klipparen och det var brickan till fjädern för ena ventilen som hade släppt. Klarade att få tillbaka det men den gick väl i 10min sen stannade den igen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med Husqvarna Rider 850

botil  
#501936 Hej.
Lånar tråden lite. Köpte mej en rider 850 som repobjekt. Den är väl nästan komplett, men hål i blocket. Men det jag funderar över är vad för typ av bränslepump är det på dem. Den fattas? Nåt elektriskt, eller drivs den av motorn å nåt sätt?

Avatar Fallback

Re: Problem med Husqvarna Rider 850

Avslutat-02  
#545704 Botil den är vakuum driven.kostar inte Mycket.

Avatar Fallback

Re: Problem med Husqvarna Rider 850

Avslutat-02  
#545716 Va hände med klipparen?

Användarvisningsbild

Re: Problem med Husqvarna Rider 850

Yngrol  
#585414 Jag har erfarit liknande problem med en ca sex år gammal Hva motorsåg. Den bara slutade att fungera. Bensin kom till stiftet, gnistan på stiftet fanns, men den startade inte. Då lämnade jag in den till en "erfaren" serviceverkstad som påstod att den skurit. Jag köpte då en ny cylinder och en kolv från Nordirland. Bytte själv cylindern och kolven. Trots nya prylar startade den inte! Jag inspekterade den "gamla" cylindern och fann att den inte var skuren! Då Googlade jag på motorsågen och efter en hel del sökande hittade jag rubriken "Min jävla motorsåg startar inte.! Orsaken han fann var att Husqvarna fått en serie tändspolar som helt plötsligt gav en gnista vid fel tidpunkt. Min granne hade en liknande såg med samma spole som jag lånade, provstartade och den startade. Informerade verkstaden om lösningen. Köpte en ny spole. Sågen fungerade.

Avatar Fallback

Re: Problem med Husqvarna Rider 850

Avslutat-02  
#585415 Vad sa verkstaden om detta?

Man ser ju rätt fort och känner om sågen skurit..... :shock:

Så därför undrar jag....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).