Inomgårdsmaskiner

snöslunga MTD 8/26 med larvband

2 inlägg 3456 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

snöslunga MTD 8/26 med larvband

Swewiking  
#358993 Jag har kommit över en snöslunga MTD som motorn är paj på, Men jag tänkte om man kan byta till en B&S motor är det någon som vet om det skulle funka?.
Motorn som sitter på är en Tecumseh 11 hk och jag hittar inget om den eller nytt block så det blir nog att byta eller om någon här vet vart man kan vända sig för delar eller komplett motor?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: snöslunga MTD 8/26 med larvband

totte  
#359027 Har den två utgående axlar med remskivor? I så fall är den ena axeln en förlängd kamaxel. Vet att det funnits såna Briggs, minns inte om Tecumseh haft det, men jag tror det. I vilket fall, är det två axlar måste det vara likadant på en utbytesmotor, annars går det baklänges och med dubbla hastigheten.

I övrigt bör det inte vara nåt problem att sätta dit en B&S, som dessutom oftast är hållbarare än Tecumseh, som hade väldiga problem med sina motorer under senare år. Är det vevstaksbrott på den som sitter där?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).