Inomgårdsmaskiner

Rem till Husqvarna t520

3 inlägg 3402 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rem till Husqvarna t520

vojislavstanojkovic  
#310089 Hej hej,

har precis registrerat mig på denna forum och vill först och främst önska alla här en god fortsättning på det nya året!

Nu till min fråga. Det är nämligen så att jag äger en Husqvarna t520 jordfräs. Remmen till den är ganska sliten, sprucken och gammal. Jag ville köpa en ny rem så jag åkte till en auktoriserad Husqvarna affär här i Helsingborg. Försäljaren sa att han skulle beställa en åt mig men efter några dagar ringde han och sa att det gick inte att beställa en eftersom de tillverkas inte längre. Jag tänkte fråga här på forumet om någon vet/känner till var jag kan få tag på en sådan rem.
Tackar i förväg för all hjälp.
Med vänlig hälsning,
Vojislav / Hbg



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Rem till Husqvarna t520

jannee  
#310107 Mät längd och bredd ring 031 878055 och beställ.

Användarvisningsbild

Re: Rem till Husqvarna t520

totte  
#310194 Välkommen och gott nytt och god fortsättning till dig!

Det är standard A-profil, bara att ta med den gamla remmen och åka till närmaste ställe där de säljer kilremmar, t ex Momentum och be att få en ny likadan. Bra gammal fräs, en sån har jag.

Leta f ö reda på nåt annat försäljningsställe för delar, en bra försäljare hade fixat fram en passande rem. även om den inte finns kvar i reservdelskatalogen, det är som sagt en vanlig standardrem.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).