Inomgårdsmaskiner

Logosol - vad händer

19 inlägg 28103 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Logosol - vad händer

hala  
#218863 Har en logosol sedan 15 år och är mycket nöjd. Äntligen har jag fått grannen att beställa ett sågverk visserligen begagnat men ordererkännt med leveransdatum. Tror Ni det kom något? Svaret blev efter att Logosol inte ringt tillbaka säkert 4 utlovade gånger att det fanns inget till honom. Vad i h..te är detta för stil saknar bolaget total känsla för kunden. Någon annan på forumet som upplevt företaget negativt. Det minsta man kan begära är att man kan vara vänlig men inte...Vad händer??? En kurs i hur man agerar i kundrelationer rekommenderas.

Hazze



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

Flax12  
#218866 Har haft en hel del frågor senaste månaden inför ett "eventuellt" köp, både via mail o telefon, men saknar fortfarande det avgörande svaret. En del mail får man snabba svar, men en del uteblir. Telefon så ber dom att få återkomma. Tänkte åka ner till visningen i Bromölla 4:e april men idag såg jag att Lm Pron inte skulle va med så vi får se... Har bara hört poitivt tidigare om dom. Har hyvel från dom.

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

Midgård  
#218869 Jag köpte min M7:a från Logosol för några år sedan och har också kompletterat med en del småtillbehör. Jag har i samtliga mina kontakter med Logosol blivit ytterst vänligt och professionellt bemött. Såväl via telefon som email. Leveranser har också fungerat klockrent.

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#218871 D enda ja har att säga som blev negativt va när dom skickade en uppsättning kedjor ist för 2 som ja beställt, När jag kontaktade dom för att påvisa detta så skulle nästa uppsättning kedjor skickas så klart, trots att ja va lovad att den sista fraktkostnaden skulle va avdragen så fick ja pröjsa den, inget ja påtalat dock då de inte är jätte mkt pengar men ändå.... Tycker egentligen att d man kommer överens om ska gälla... men inte denna gången:(

I övrigt så kommer alla grejjer som dom ska osv å ja är nöjd me sågverket.... Tyvärr så äre väl så att ju större företagen blir destå slarvigare blir dom.... kunder har dom antagligen så de räcker ändå...

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

Brickan  
#218873
hala skrev:<..>saknar bolaget total känsla för kunden. Någon annan på forumet som upplevt företaget negativt.<...>
Jag har inga andra kopplingar till Logosol än som nöjd kund. Mina erfarenheter är rakt motsatta. Suverän support och bra att ha att göra med.

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

Flax12  
#218875 Får hoppas på att det är en tillfällig "svacka". Men att skriva på ett ordererkännande föregås ju av en hel del räknande o grunnande, så när man väl bestämt sig så är man rätt nöjd. Hmm...

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

Ale  
#218944 Hej,

Alla kunder är viktiga för oss och vi vill alltid bli bättre. Vi kan bara växa genom 100 % nöjda kunder. Vi har jobbat hårt för att utveckla vårt telefonsystem och vår hemsida för att kunna ge bästa möjliga service nu under sågsäsongen. Vi kommer alltid att fortsätta vårt arbete med personlig och snabb service.

Hör gärna av er till oss direkt så att vi får en chans att rätta till detta, vi vill absolut att alla ska vara nöjda efter kontakt med Logosol. Några få veckor per år är det riktigt många som ringer. Kommer du då inte fram så lämna ditt telefonnummer och vi ringer upp snarast! Det lovar jag!

Med vänlig hälsning
Andreas Alvåg
Försäljningschef

0611-18285
info@logosol.se

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

hala  
#219053 Svaret från Logosol låter ju imponerande men är ändå bara ord. I slutet av dagen är det bara resultatet som räknas och min granne blir inte lyckligare av ord utan av handling vilket jag hoppas de ansvariga på Logosol har kraft nog att adressera.

Hazze

   TS
Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

Lgard  
#220786 Har själv haft lite med dem att göra. Är dessutom ingen storkund. Men har blivit rejält bemött och fått både svar och reservdelar då det önskats.

Alla gör fel någongång och har det börjat gå fel så fortsätter det gärna. Talar av egen erfarenhet där tyvärr då jag själv är leverantör (fast av annat än skogsprodukter).

Har inget ihop med Logosol annat än att jag köpt lite grejor av dem.

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

JD 2006  
#220791 Har även bra erfarenhet av Logosol hittils iaf :smile:

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

hala  
#220847 Tack för alla synpunkter. För mig själv har alltid kontakten fungerat hyfsat.
Jag återkommer och redovisar min grannes situation och bedrövliga behandling. Kanske är detta mer relaterat till säljaren än företaget men som sagt säljaren är företagets förlängda arm.

Hazze

   TS
Användarvisningsbild

Re: Logosol - vad händer

Bax  
#220863 Vad menar du med "Säljaren"?
Är det en säljare på Logosol, eller en återförsäljare nånstans ute i landet?

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

hala  
#220865 Min granne har direktkontakt med en säljare på Logosol, dvs ingen återförsäljare.
Hazze

   TS
Användarvisningsbild

Re: Logosol - vad händer

Bax  
#220891 OK, då är det ju inte bra.



Mina kontakter med Logosol har då, hittills, varit oklanderliga från deras sida.

Avatar Fallback

Re: Logosol - vad händer

hala  
#222792 Tack för intresset men vad hände sen.
Grannen fick inte den orderbekräftade beg. sågbänken av en eller annan anledning, så en ny överenskommelse om att leverera ett nytt slöts och orderbekräftades. För två veckor sedan skulle det levereras, och grannen var tålmodigt glad och nöjd, men i dag två veckor senare har inget sågverk dykt upp. Suck!!
Hazze

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).