Inomgårdsmaskiner

gilson snöslunga

2 inlägg 5372 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

gilson snöslunga

rennan  
#211841 Hej
Har en 8hk snöslunga med briggs&strattonmotor som jag hatar hoppas att jag inte trampar någon tårna nu men går den igång så lägger den av när den vill och ska jag starta om den så blir den sur den låter som en helikopter till mina grannars stora glädje,men nu till problemet ryckstarten pajade totalt och då menar jag totalt,fjädern gick av plasthjulet runt fjädern sprack,så finns det ett helt ny ryckstart att köpa jag menar hela huset.vet någon vart jag kan hitta något sådant.ps jag har dessutom hål i tanken och punka på båda hjulen,men det är en annan historia
Mvh
Fredrik



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: gilson snöslunga

totte  
#211848 Delar finns här: http://www.briggsparts.se/grp/startdelar.php. linhjul och starfjäder. Vet inte om hela startapparaten finns som reservdel, men det borde inte vara så svårt att få tag på en hygglig begagnad.

Annars låter det som den där motorn skulle behöva en rejäl service, kan misstänka dåliga brytare och/eller kondensator. Kontroll av ventilspelet bör göras, det brukar försvinna med åren, och förstås en ordentlig rengöring och koll av förgasaren.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).