Fick en äldre klippare som jag tänkte skulle passa bra för lite kantklippning, när jag får ordning på den
Inomgårdsmaskiner
Förgasarjustering Klippo B&S 3,5hp
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in sön 20 maj 2012, 09:44#175574Ja, hur många varv ut är grundinställningen på förgasaren på en äldre Klippo med en BS 3,5hp motor? På ett ungefär...
Fick en äldre klippare som jag tänkte skulle passa bra för lite kantklippning, när jag får ordning på den
TS

fre 01 jun 2012, 20:03#1767321,5 är grundinställning. är det en flottör eller en membranförgasare med autochoke? om det är en membranförgasare. byt membranet. kostar lite över hundralappen. då kommer den garanterat gå bra.
jag är klippo freak
jag är klippo freak
Mekaniker på Agria maskin i kållered.
Maskiner och fordon: Stiga Villa, 346xpg timmad, 245r, Honda UMK435, hs80, klippo pro S, saab 9-3 Ttid - 08, Yamaha Grizzly 600 - 98
Maskiner och fordon: Stiga Villa, 346xpg timmad, 245r, Honda UMK435, hs80, klippo pro S, saab 9-3 Ttid - 08, Yamaha Grizzly 600 - 98
tis 03 jul 2012, 11:41#179790Jag har en B o S 3,5 - 4 Hp på en Stiga tornado.
Den vill inte varva upp , det verkar som den vill köra med choken hela tiden, Är det choken den vita brickan innanför luftfiltret . När jag tvingar den till öppet läge varvar den upp.
Har precis tankat den med Aspen men har svårt att tänka mig att det påverkar.
Jag får heller knappast ngn skillnad om jag stänger eller öppnar från grundiställningen.
Hur är funtingen igenligen och vd gör övertrycket i förgasaren (röret från vevhuset)
Många frågor! Tacksam för all hjälp.
Den vill inte varva upp , det verkar som den vill köra med choken hela tiden, Är det choken den vita brickan innanför luftfiltret . När jag tvingar den till öppet läge varvar den upp.
Har precis tankat den med Aspen men har svårt att tänka mig att det påverkar.
Jag får heller knappast ngn skillnad om jag stänger eller öppnar från grundiställningen.
Hur är funtingen igenligen och vd gör övertrycket i förgasaren (röret från vevhuset)
Många frågor! Tacksam för all hjälp.
fre 13 jul 2012, 22:18#180528ja, det är choken. då har choke/pumpmembranet pajat. det finns två modeller. stor (pulsa jet) eller liten (vacu jet) förgasare. men tror du har det stora.
här är membranen: stort: http://www.briggsparts.se/art/membran-3.php
litet: http://www.briggsparts.se/art/membran-6.php
här är membranen: stort: http://www.briggsparts.se/art/membran-3.php
litet: http://www.briggsparts.se/art/membran-6.php
mån 16 jul 2012, 07:54#180678Aha ett stort tack! Vetgirig som jag är så har jag en fråga : Choken är alltid aktiverad och öppnas av "övertrycket från vevhuset?
Jag tömde tanken och fyllde på med vanlig bensin , fick igång den , justerade förgasare till ren gång sedan dess har den fungerat .
Förmodligen håller membranet att ge sig. Har du ngn länk på sprängskiss vore jag tacksam, Tack på förhand!
Jag tömde tanken och fyllde på med vanlig bensin , fick igång den , justerade förgasare till ren gång sedan dess har den fungerat .
Förmodligen håller membranet att ge sig. Har du ngn länk på sprängskiss vore jag tacksam, Tack på förhand!
mån 16 jul 2012, 10:30#180684Precis.
Om du tar model type och code nummren som står på fläktkåpan vid tändstiftet.
Gå in på briggs & strattons hemsida. Där kan du skriva in nummren.och få fram sprängskiss
Om du tar model type och code nummren som står på fläktkåpan vid tändstiftet.
Gå in på briggs & strattons hemsida. Där kan du skriva in nummren.och få fram sprängskiss

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).