Inomgårdsmaskiner

Spinner alla stiga villa med däcken?

65 inlägg 114986 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Spinner alla stiga villa med däcken?

totte  
#242167
Skogsmästarn skrev:
totte skrev:Sådär ja! Riktigt rejält. Varifrån fick du tag på kedjorna?


De kommer från JULA

http://www.jula.se/snokedjor-2-pk-721113

behövs 2st satser som man länkar ihop, och till sist tar bort 6 st tvärgående kedjor :grin: alltså ett hemmabygge för 400kr


Sedär, vad man kan ha Jula-kedjor till. Tror nog att såna budgetgrejor funkar bra till sånt här bruk, en gräsyta sliter ju inte kedjorna särskilt hårt. Bra jobbat!

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Spinner alla stiga villa med däcken?

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#252629
Mikael skrev:
Henrik K skrev:Tycker att Villan slirar lätt då det lutar lite sidolut. hade behövt antispinn på den :)


4WD löser nästan alla problem. B-)


Som sagt var. :D
Senast redigerad av Mikael tis 22 nov 2016, 20:34, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Spinner alla stiga villa med däcken?

Lågbonitet  
#252807 Kedjor lär väl slita en hel del på gräset? Som fd. Gräsgubbe som kört de mesta så finns det bara två saker som hjälper när det är blött/ kuperat å det är 4wd eller planering/ körteknik!

Användarvisningsbild

Re: Spinner alla stiga villa med däcken?

Proflex21  
#419546 Jag har en järnvikt som passar på draget hade Villa förut.den säljer jag 300 kr 0766459050

Avatar Fallback

Re: Spinner alla stiga villa med däcken?

ulfgustav  
#419557 Hej
Jag upplever också att den spinner lätt, så jag brukar "burka" lite där jag sitter och klipper, flyttar min tyngd lite i sidan. På vissa ställen så backar jag och klipper för då driver den bättre

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).