Inomgårdsmaskiner

Självservice av Husqvarna traktor LR 120

47 inlägg 21681 visningar 7 följer Svara, dela mm...  

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

Tralsmo  
MetaMicke skrev:Nu äntligen så går el hela vägen från tändningslåset till startmotorn!

Däremot så har jag ingen genomströmning av bensin genom bränslefiltret efter att jag vände på det åt rätt håll så att pilens riktning på bränslefiltrer pekar i riktning mot motorn. Nåt tips på hur jag får till genomströmningen?

Jag fick en mycket stark knall vid försök att starta motorn, tolkar det som baktändning.

Den klickar inte till och startar än så nåt kvarstår för att även få den att helt kicka igång. Tips? 🤓

Nu vill ju ja inte va dum men om bränslefiltret va å fel hål så ska du inte vända det utan kasta det å köpa ett nytt å sätta det på rätt håll.
Risken är om det är så täppt att det inte funkar att du får all chit i filtret i förgasaren.
Då har du ett problem till.

Skogma
Användarvisningsbild

Re: Självservice av Husqvarna traktor LR 120

MetaMicke  
#720653Inte dum alls, du hjälper en amatör så ja är vara tacksam för alla input och råd! Köper nytt bränslefilter helt enkelt och stort tack! 👍 🙏🏾

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).