Inomgårdsmaskiner

Snöslunga Gilson mod.55242.

18 inlägg 16392 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga Gilson mod.55242.

totte  
#740208 Bra då att motorn går, men impellern är ju ett bök att få ordning på. Får man bara ut den så går det ju att rekonstruera med svets och plåt. Men det är rätt knepigt att få ut. Det sitter ett lager med excentrisk låsring som håller axeln och det brukar vara svårt att få loss. På min förra fick jag spräcka lagret. Tyvärr är det inte helt billigt heller.

Det där tändningslåset är ett rappel. Jag slängde det och satte dit en stoppknapp på min senaste maskin.

Trejon

Elmhult  
#740212 Jag ser det. Ska se om jag kan krångla mig in och laga den på plats. Nåt ska man ju roa sig med... 😀

Användarvisningsbild

totte  
#740266 Bästa vore väl då att helt enkelt skära loss ena sidan på impellerhuset, måste ju ändå svetsas om där fullagningen är. Så kommer du åt att jobba med impellervingarna och sen är det ju ingen match för en kunnig man som du att svetsa ihop huset igen. Så skulle jag nog göra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).