lör 12 maj 2012, 21:57#174944Hjulvikter ser ut som halva klot som sitter monterade på drivrullens fälgar, idag säljs det dock vikter som man monterar på själva chassit ist( till ockerpriser vill säga)
tänkte fråga er som har en Stiga Villa, skall knivarna börja snurra direkt när man för handtaget under stolen uppåt eller skall knivarna börja snurra först då handtaget under stolen är dragen uppåt + att man sänker ner aggregatet?
På min så drar knivsrna igång bara genom att föra handtaget under stolen uppåt trots att aggregatet är upplyft. Mest logiskt vore ju att spaken skall vara dragen uppåt plus att när aggregatet sänks ner (varvid remmen spänns) så skall knivarna dra igång.
Tycker inte min rem till aggregatet inte är spänd alls samt att jag inte ser en enda möjlighet för att justera detta... En sak vore ju om remmen till aggregatet var väldigt spänd, men motsatt förhållande råder ju.
Kanske räcker det att justera länken som lyfter aggregatet uppåt så att det går ännu högre upp och på så vis göf remmen till aggregatet mindre spänd, vilket skulle resultera i att knivRna inte skull snurra förens både spaken under stolen är dragen uppåt samt att aggregatet är nedfällt? Får prova i veckan:)