mån 23 jun 2025, 13:07#885013Hej!
Har en stiga villa där man startar klippaggregatet med elstart. När man trycker på knappen så tänds lampan men absolut ingenting händer. Tidigare kan det ha tagit ett tag för aggregatet att starta men då märker man att maskinen åtminstone reagerar när man trycker på knappen, varvtalet ändras en aning eller likande.
Har precis lagat klipparen då en del sladdar hade lossnat så att den inte gick att starta så jag funderar på om det kan vara någon sladd eller liknande som lossnat som jag inte hittar.
Tacksam för tips.
Inomgårdsmaskiner
Stiga vill klippaggregat startar ej
TS

mån 23 jun 2025, 13:38#885024Hittade felet efter lite felsökning. Grabben har varit oförsiktig och fått in förmodligen ett mindre vedträ i aggregatet som slitat av kablarna till klippmotorn och även ryckt av kabelkopplingsdosan på motorn. Motorn fick jag igång igen men sladdarna till klippmotorn vet jag inte hur jag ska lösa ännu...
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).