Inomgårdsmaskiner

Husqvarna traktorgräsklippare

16 inlägg 14524 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508273 Hej
Tog av klippaggregatet till förmån för plog. Nu när jag skiftat tillbaka stannar maskinen direkt när jag startar klippen.
99 % säker på att jag fått dit det rätt, inte så mycket som kan bli fel direkt..
Maskinen är ny så iofs kan jag ju ta den till handlaren igen men det är ett jäkla bök så tänkte kolla om nån annan varit med om det här?



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508281 Sitter du på maskinen när du startar klippen?
Sitter väl en säkerhetsbrytare i stolen som slår av motorn direkt när man hoppar av och klippen är på...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508284 Ja, sitter på den. Jo går man av stannar den som den ska. Har brutit strömmen, kollat så alla sladdar sitter. Och som sagt maskinen är ny men det måste ju ha o göra med att klippen varit av tycker man..

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

Flu  
#508286 Har du givetvis redan tänkt på men nyckeln går väl att ställa i olika lägen?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508292 Ja jag har testat alla lägen. Ett av dom lägena måste man använda för att kunna backa och klippa samtidigt, annars stannar maskinen på samma sätt som den gör nu..Tror inte jag reder ut detta och får nog lämna in den ändå. Tack för svaren jag fick.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508298 Försök att hitta alla säkerhetsbrytare och kolla så att dom funkar som dom skall, kan vara någon som fått sig en liten smäll och hamnat i fel läge....
Men då borde du inte få igång motorn ens, men värt att kolla ändå...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508299 Ja jag ska kolla så gott det går 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508325 Det sitter brytare även baktill, har du haft uppsamlare på den förut men inte nu?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

källefall8  
#508327 Kollat säkerhetsbrytaren till inkoppling av klippdäcket? Går nog inte starta om den är aktiverad.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

tallen100  
#508340 Antar det är en ts238, och då är det ju elektriskt tillslag för aggregatet, vet inte riktigt hur det ser ut men där bör du ha felet..
Snurrar aggregatet till innan den stannar?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508438
Mettämies skrev:Det sitter brytare även baktill, har du haft uppsamlare på den förut men inte nu?


Nej ingen uppsamlare

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508439
tallen100 skrev:Antar det är en ts238, och då är det ju elektriskt tillslag för aggregatet, vet inte riktigt hur det ser ut men där bör du ha felet..
Snurrar aggregatet till innan den stannar?


Stämmer och det snurrar till och stannar direkt. Jo det är väl troligt att felet är där. Tror jag lämnar in den..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508440
källefall8 skrev:Kollat säkerhetsbrytaren till inkoppling av klippdäcket? Går nog inte starta om den är aktiverad.


Har bara kollat så allt sitter kopplat, gav upp lite men ska kolla lite mer, blir nog ev att jag lämnar in den om det kan gå på garantin.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

Flu  
#508757 Hur har det gått TS238?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna traktorgräsklippare

TS238  
#508861 Den ska lämnas in då det borde gå på garantin, kommer att ta tid då dom har mycket att göra tyvärr. Men gräset har precis börjat växa igen så det är rätt lugnt 😀 . Återkommer om vad felet var

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).