mån 17 jan 2011, 19:12#114896Hej.
vi har just köpt en s k lillebror skördare ock jag kan just ingenting om den så jag tänkte det skulle vara kul att få höra från andra som har erfarenheter från den maskinen.
sen har jag en fråga, Vi måste köpa ett nytt skördaragregat, så vad rekommenderar du för modell?
/F
Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)
Dina tankar om lillebror
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 17 jan 2011, 23:11#114957tipprisk vid körning i nedförsbacke.
Liljemark Skogsavverkning
Riktiga män kör utan tändstift
Riktiga män kör utan tändstift
tis 15 feb 2011, 11:49#119020har ett timberjacks egna aggregat 732 b. men är för tungt så man lyfter inte det på full kranlängd. är en smidig och en trevlig maskin i en första gallring. är även lite lätt i röven men är bara att köra i uppförbacke.
Timberjack Lillebror 570
tis 15 feb 2011, 11:50#119021har ett timberjacks egna aggregat 732 b. men är för tungt så man lyfter inte det på full kranlängd. är en smidig och en trevlig maskin i en första gallring. är även lite lätt i röven men är bara att köra i uppförbacke.
Timberjack Lillebror 570
ons 25 apr 2012, 18:46#172735Ska man plocka många träd på marken blir det ett förskräckligt tryckande. Man vill ju ta trädet direkt och bara stänga och mata på med så lite tryckande som möjligt. Det viktigaste är ju att du är nöjd med maskinen. spelar ju igen roll vad jag tycker.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).