Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

egenskaper o kunskaper i skogen

1 inlägg 1712 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

egenskaper o kunskaper i skogen

skogsrået  
#100530 vi ska själva göra en utbildningsplan vad våran skogliga utbildning på 40 veckor ska innehålla-den kommer att bli väldigt individuell beroende på vad man tidigare kan ..det kommer att bli en maskinförarinriktning o en skogsvårdsentreprenör inriktning. Klassen består av 15 personer varav 10 stycken är kvinnor i varierande ålder o tidigare skogliga erfarenheter.
Vi kommer att läsa mellan 800-900 timmar o även ha praktik perioder.
Jag kommer att välja maskinförarinriktningen. Vad anser ni här på forumet att en maskinförare bör ha för egenskaper och kunskaper.

själv hade jag velat göra ett mellanting mellan maskinförare o skogsmaskinsentreprenör..önskat att jag hade hunnit klart CE kortet (teorin räcker ett år bara så det kan bli knepigt att hinna)o bl.a kunnat ägna mig även åt flyttningar av maskinerna mellan varven efter utbildningen är klar.
Det verkar vara förvånansvärt lite skoglig kunskap man ska läsa-den delen ingår tydligen mer i en skogsvårdsentreprenörsinriktningen. Om ni själva fick önska hur en maskinförarutbildning skulle läggas upp ..hur skulle NI göra? Spåna fritt..



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).