Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Vad betyder meddelandet i HTC:N

24 inlägg 10646 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

bgs  
#88700 Idag hände det igen, men med alla tips jag fått, så var det inte så svårt att lokalisera felet :smile:
Det är glapp i högra minispaken, så att när man släpper den ibland, så ställer den sig inte riktigt i neutral-läge utan den lyfter sakta upp kranen. Har beställt nya gummidamasker, de gamla var trasiga och det har gjort att det kommit ner skräp, vilket i sin tur har gjort att slitaget ökat. Ska försöka fixa glappet på något sätt. Gick inte att få tag i slitdelar tyvärr.
Är det någon som har något bra tips? Funderar på om det går att skimsa (vet inte om det stavas så) om dem på något sätt.

   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

Ang3r  
#88716 Enklast vore det väll att ta en utbytes-spak? Betala vad det kostar att göra ordning den :)

Avatar Fallback

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

bgs  
#88722
Ang3r skrev:Enklast vore det väll att ta en utbytes-spak? Betala vad det kostar att göra ordning den :)


Jo så är det nog, fast det är inte lika stor utmaning :lol:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

masterchief  
#88725 Byt spak, finns inget mer irriterande en en glapp spak 8)
Kan bli rentav farligt om den lägger ut ström lite som den vill....

Avatar Fallback

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

bgs  
#88727
masterchief skrev:Byt spak, finns inget mer irriterande en en glapp spak 8)
Kan bli rentav farligt om den lägger ut ström lite som den vill....


Jag har redan plockat isär den lokaliserat vad som är slitet, ska en testa idé i morgon som jag tror kan fungera om inte så får det bli en ny inbytesspak

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

bgs  
#88856 Fixade glappet i den krånglande minispaken igår, så nu fungerar den som den ska :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

Ang3r  
#88858
bgs skrev:Fixade glappet i den krånglande minispaken igår, så nu fungerar den som den ska :smile:


Skönt att det löste sig :) Men nu har du ju iaf lärt dig vad "Starspärr aktiv" är för något :)

Avatar Fallback

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

bgs  
#88860
Ang3r skrev:
bgs skrev:Fixade glappet i den krånglande minispaken igår, så nu fungerar den som den ska :smile:


Skönt att det löste sig :) Men nu har du ju iaf lärt dig vad "Starspärr aktiv" är för något :)


Ja, alltid kul att lära sig något nytt :lol: och det var an av anledningarna till att jag köpte den, hade aldrig kört skördare innan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad betyder meddelandet i HTC:N

skotarmasse  
#89415 Ja,nu kom jag ju på att meddelandet uppstod om man rör en kranspak samtidigt som vänder stolen bakåt.
Men det har du ju konstaterat för länge sen. :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).