Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Timberjack 870B

7 inlägg 4210 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timberjack 870B

maglinner  
#74761 Vi har nyligen köpt en 870B. På golvet ligger en liten "extrapdedal". När man trampar på hör man ett relä som låter. Vi har följt sladden från pedalen men blir inget klokare. Är det nån som har en aning vad det kan vara?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 870B

Kse  
#74786 Är det inte för att ställa gasen på ett visst varvtal?

Avatar Fallback

Re: Timberjack 870B

Solo  
#74790 Jag har haft en 870B. Jag satte in en "extrapedal" för att byta körriktning medan man högg.
När man höll vänstra foten på den pedalen och körde på körpedalen samtidigt åkte man bakåt.
Smidigt- man behövde inte släppa spakarna för att flytta maskin någon dm

Användarvisningsbild

Re: Timberjack 870B

skogsjan695xl  
#74827
Solo skrev:Jag har haft en 870B. Jag satte in en "extrapedal" för att byta körriktning medan man högg.
När man höll vänstra foten på den pedalen och körde på körpedalen samtidigt åkte man bakåt.
Smidigt- man behövde inte släppa spakarna för att flytta maskin någon dm



Detta system tycker jag är väldigt smidigt, hade så i skogsjan skördare också, det är helt klockrent, ist för att sitta och knäppa på en knapp hela tiden, men visst det är ju en vanesak.

Avatar Fallback

Re: Timberjack 870B

maglinner  
#74914 Tack för svaren. Tyvärr så funkar det inte som ni beskriver. Det verkar dock logiskt det ni säger. Kanske beror det på att att våran maskin inte verkar vara i topptrim när det det gäller elektroniken.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timberjack 870B

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#74920 Vi har åxå tagit den idén vidare från skogsjantiden å satt en sån pedal i 1470n...Kanon tycker jag,borde sitta i skotarna åxå !

Avatar Fallback

Re: Timberjack 870B

maglinner  
#75256 Är det någon som har lite positiva eller negativa erfarenheter om 870B?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).