Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Arbetsmarkanden maskinförare?

3 inlägg 2648 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Arbetsmarkanden maskinförare?

Ursus 385  
#71351 Jag e sugen på o gå en maskinförarutb, hur stor är efterfrågan på maskinförare? Är chansen stor å få jobb efter utb som läget ser ut idag? Dem man pratar med har lite delade åsikter kring detta. Vore kul o höra några andra entrepenörers åsikter.

MVH John!



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Arbetsmarkanden maskinförare?

skogsjan695xl  
#71354 Det finns hur mycket som helst att göra i skogen just nu, men det verkar som det är trögt att få anställning, är ju en här på forumet som ringt jätte många entreprenörer och bara fått nej och något kanske.
Här som jag jobbar har vi inte maskiner så det räcker till än heller, kanske drar igång en skördare ev en hel grupp i början av nästa år, men inget är klart än.

Användarvisningsbild

Re: Arbetsmarkanden maskinförare?

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#71355 nog finns det jobb alltid... dock gäller det ju att man är ute och visar sig när man har praktik... och även så är det ju mycket kontakter man måste ha.. men som sagt jobb finns det, det är bara frågan om man får anställning eller inte :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).