Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

10 inlägg 3858 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

Johnny B  
#777032 Får detta felmeddelandet i uppstarten kommer ca i 1 sek, "mcm not responding c" men aggregatet vill inte funka? Har kollat HHD i aggregatet och där blinkar canbusen som det ska, har mätt spänningen in till mcm en och den är ok. Allt funkade när jag ställde maskinen i måndags men vill inte idag? Håller jag inne stoppknappen så kommer jag inte in i menyerna heller?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

AKKAMAAN  
#777094 Här är en komplett instruktionsbok till Timberjack 3000
Felsökning längst bak i del C

MVH
Per A

Användarvisningsbild

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

Johnny B  
#777129 Tack Per

har kollat i dessa blir inte klokare alls dessvärre, får inte fram någon diameter eller förval på längd på displayen alls?
Någon som vet hur det brukar bete sig om MCM lägger av? Ser heller inte att det lyser några dioder på den som det ska enl del c i manualen, såg som hastighast en gång ett rött blink men har inte lyckas att få tillbaka detta?
har ingen aning var jag ska börja leta mer....
tacksam för tips

   TS
Avatar Fallback

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

AKKAMAAN  
#777155 Har du uppfattat alla felkällor nämnda i bokens C modul sidan 6-2? LÄNK
1667149123_felsoekning_mcm.jpg

Användarvisningsbild

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

Johnny B  
#777178 Tackar hade missat det stycket... som hänvisar till att om inte dioderna lyser är det internt fel i mcm:en, verkar bara till att försöka hitta en annan då antar jag eller vet någon om det sitter någon säkring eller dylikt i mcm modulen? Har öppnat kontakten och mätt inkommande spänning och den är ok, men inga dioder lyser...

   TS
Avatar Fallback

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

AKKAMAAN  
Användarvisningsbild

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

Johnny B  
#777548 Efter mkt felsökande är det MCM som är död, får inga lysdioder att reagera alls :( och mcm verkar inte vara så gott om, har dock fått tag i en som jag satte i, får dessvärre ett annat meddelande:
$matches[2]

I den gamla var versionen 9,19 men antar att detta är inget man kan lösa själv? Dvs uppdatering,

jag tror att det är denna som är kass på min gamla mcm:
$matches[2]

mäter jag på inkommande så har jag 24 v men verkar inte få ngn 5 v ut.... Någon som vet var man kan köpa en ?
lägger upp ett par bilder av mcm:en då det verkar vara dåligt med dem online....
1667383397_2022-11-01_15.53.34.jpg

1667383409_2022-11-01_15.53.37.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

audia3  
#777572 Har haft samma problem med våran MCM och vi skickade den till Jaco Maskinservice som skickade den vidare till john deere i Finland för renovering.

Användarvisningsbild

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

Johnny B  
#777574 minns du vad det kostade? tänkte fixa den gamla och ha på lager

   TS
Användarvisningsbild

Re: TJ 3000 MCM NOT RESPONDING C

martin-k  
#777576 Det kostade ca 10000kr vill jag minnas.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).