Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Bränslebekymmer? BM 868

7 inlägg 5392 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bränslebekymmer? BM 868

DPN  
#698443 Har problem med en 868:a som ibland börjar gå dåligt, tappar några cylindrar. Den kan gå hur fint som helst i timmar och rätt som det är så tappar den några cylindrar precis som om man kör soppatorsk.

Bränsletanken är rengjord, sugledning från tank till pump är ny, håller alltid en hög nivå med diesel i tanken. Problemet finns både sommar och vinter så kan inte vara frysning. Koppen vid handpumpen är alltid full och verkar inte bli luft på sugsidan iaf.

Den startar alltid väldigt lätt, även om den inte startar på alla cylindrar.

Några ideer? 🤔



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Bränslebekymmer? BM 868

Aronssonryssby  
#698723 Matarpumpen kanske börjar bli trött, så den inte orkar hålla fullt tryck i alla lägen 🤔 Går ju prova byta den, de är ju inte så dyra 😊

Användarvisningsbild

Re: Bränslebekymmer? BM 868

DPN  
#698813 Har inte testat att byta den, kan man ju göra. Men den går ju bra under belastning många gånger, och ibland inte. Hade vart lättare om den gick konstant dåligt 🤔

   TS
Avatar Fallback

Re: Bränslebekymmer? BM 868

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#701369 Kolla tanklocket så det inte blir vakuum

Användarvisningsbild

Re: Bränslebekymmer? BM 868

FastTony  
#711666 Hittade du felet?
Vore bra om du skrev en rapport här ifall någon får liknande problem i framtiden

Avatar Fallback

Re: Bränslebekymmer? BM 868

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#711730 Låter som att den motorn med ålderns rätt är slut. Kolla kompet.

Användarvisningsbild

Re: Bränslebekymmer? BM 868

DPN  
#711756
FastTony skrev:Hittade du felet?
Vore bra om du skrev en rapport här ifall någon får liknande problem i framtiden


Ja det verkar som problemet är löst, bytte matarpumpen som jag fick tips om här, sedan dess har den gått fint!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).